Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/2749
Başlık: Yerel yönetimlerin yeşil pazarlama algılama farklılıkları üzerine bir araştırma
Diğer Başlıklar: Reveal an research on difference of local governments perception in green marketing
Yazarlar: Canım, Fatih
Anahtar kelimeler: Yeşil Pazarlama, Yerel Yönetimler, Yeşil Pazarlama Algıları;Green Marketing, Local Governments, Perceptions of Green Marketing
Yayın Tarihi: Oca-2015
Yayıncı: Karadeniz Teknik Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü
Özet: Teknolojideki hızlı gelişmeler sonucunda insan ihtiyaçlarının çok çeşitlilik göstermesi, doğanın aşırı şekilde tahrip edilmesini beraberinde getirmiştir. İnsan, yaşamını uygun koşullarda sürdürebilmek ve geleceğine güvenle bakabilmek için arayış içerisine girmiştir. Bu konudaki gelişmelerin pazarlama literatürüne de yansıdığı görülmektedir. 1970'li yıllardan itibaren ortaya çıkan yeşil pazarlama kavramının, ürünün veya hizmetin üretimi, tüketimi ve tüketimden sonra yok olana kadarki süreçte etkili bir rol oynadığı görülmektedir. Türkiye'de yeni yeni benimsenmeye başlayan yeşil pazarlama kavramı ve yeşil tüketici kitlesinin oluşumuyla, yeşil ürüne olan duyarlılığın artması araştırmanın konusunu oluşturmaktadır. Ancak, Türkiye'de gelişmiş ülkelerdeki kadar yeşil tüketicinin taleplerini karşılayacak yeşil pazarlama uygulamalarına rastlanmamaktadır. Buna rağmen çevreye olan duyarlılığın artmasıyla yeşil pazarlama uygulamalarının da arttığı görülmektedir. Bu çalışmada yerel yönetimlerin yeşil pazarlama algılama farklılıklarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu çalışma, yeşil pazarlamanın tanımı, unsurları ve önemi; iller bankası ve yerel yönetimlerde yeşil pazarlama ve çevre anlayışı hakkında bilgi sağlamak ve yerel yönetimlerin yeşil pazarlama algılama farklılıkları üzerine bir araştırmada bulunmak üzere yapılmıştır. Bu amaçla araştırmada Türkiye'deki bütün yerel yönetimler örnekleme kapsamına alınmıştır. İstatistiksel analizlerde 405 yerel yönetim ile yapılan anket çalışması ile elde edilen veriler kullanılmıştır. Ankette yer alan her bir soruya ilişkin frekans tabloları düzenlenmiş ve tanımlayıcı istatistiksel analizler yapılmıştır. Yerel yönetimlerin yapısal özellikleri ile yeşil pazarlama algılamaları arasında istatistiksel ilişkilerin olup olmadığının analizinde tek yönlü varyans analizi (anova) testi uygulanmıştır. Araştırmanın sonucunda yerel yönetimlerin yeşil pazarlama algılamalarının orta düzeyde olduğu sonucuna varılmıştır As a result of rapid developments in technology varying the needs of human has brought along with it an excessive destruction of nature. Man has been in search for maintaining and looking his livelihood in proper conditions. Developments in this regard have already received a great recognition in the marketing literature. Since its inception after the 1970's, the green marketing concept has played a very important role in the production, marketing, sale and after sale. The study focuses on the awareness for the green product that is slowly recognized and appreciated in Turkey as a result of the green marketing concept and associated community of green consumers. However, applications to meet and satisfy the demands of green consumers are very few in Turkey as compared to the developed countries. But, with the increase in the awareness about environment, concern on green marketing has also increased. This study to provide information about definition, components and the importance of green marketing and green marketing and environmental approach of local governments; and was carried out to reveal an research on difference of local governments perception in green marketing. In this regard, for this purpose, samples were included in the study, all local government in Turkey. A total of 405 questionnaires was used in the analyses. Descriptive analyses were done and frequency tables were prepared for each question in the questionnaire. To determine the relationship between demographic features of local governments and perceptions of green marketing, ANOVA analysis was conducted. As a result of the study it is concluded that the green marketing perceptions of the local governments are at avarage levels.
URI: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/2749
Koleksiyonlarda Görünür:İşletme

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
393504.pdf604.32 kBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.