Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/2743
Başlık: Hazır giyim sektörüne yönelik reklam içerikli kısa mesajların (SMS) tüketici satın alma karar sürecine etkisinin araştırılması: Karadeniz Teknik Üniversitesi öğrencileri ile bir uygulama
Yazarlar: Akbaş, Hacı
Anahtar kelimeler: Mobil Pazarlama, SMS, Tüketici Davranışları, Tüketici Satın Alma Karar Süreci, Hazır Giyim Sektörü;SMS, Consumer Behaviour, Consumer Purchasing Decision Process, Confection Sector
Yayın Tarihi: May-2016
Yayıncı: Karadeniz Teknik Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü
Özet: Mobil iletişim teknolojisindeki gelişmeler ve cep telefonu kullanımının yaygınlaşmasıyla birlikte cep telefonlarının iletişimin dışında farklı amaçlar için kullanılmaya başlanması, kullanıcıları için yeni fırsatlar ortaya çıkarmıştır. Bu fırsatların en önemlisi, zaman ve mekân kısıtlaması olmadan işletmelerin yeni tüketicilere ulaşma ve var olan tüketicilerine yönelik tutundurma amaçlı pazarlama faaliyetleri için cep telefonu kullanıcılarına mesaj göndermeyi mümkün kılan kısa mesaj servislerinin (SMS) bir reklam mecrası olarak kullanılabilmesi gelmektedir. Çalışmada, Karadeniz teknik Üniversitesinde eğitim-öğretim gören toplam 349 öğrenci üzerinde gerçekleştirilen saha araştırması ile öğrencilerin hazır giyim sektörüne yönelik reklam içerikli kısa mesajların (SMS) satın alma karar süreçlerine etkisi araştırılmıştır. Anket verileri SPSS 16.0 programı ile analiz edilmiştir. Analiz sonuçlarına bakıldığında, cep telefonlarına reklam kısa mesajı gelme sıklıkları ne olursa olsun tüketiciler gönderilen reklam mesajlarından etkilendiklerini ifade etmişlerdir. Gelen reklam mesajlarını okumayanların oranının okuyanlara oranından fazla olması, ankete katılanların mobil reklamları dikkate aldığını ancak ilgisini çeken veya çekmeyen kısa mesajların fazlaca gönderilmesinden rahatsız olan tüketicilerin ilgi duydukları kısa mesajları okudukları diğerlerini ise okumadan sildikleri görülmektedir. Analiz sonuçlarına bakıldığında demografik özelliklerin mobil reklamlara olan tutumları etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. New opportunities have been come up for the users by the usage of the mobile phones for the purposes other than communication with the developments in the mobile communications technology and widespread use of mobile phone. The most important of these opportunities is the usage of the short message services (SMS) which enables to send messages for the users as an advertising medium for reaching new customers without time and place restriction and promotion activities for marketing purposes for the existing customers. In this study, the impact of text messages containing advertising on purchase decision process of the students for the confection sector is investigated with the field research conducted on total 349 students who study at Karadeniz Technical University. The survey results were analyzed using SPSS 16.0. It is indicated from the analysis that the consumers stated that they were impressed mobile phone text message advertising whatever came frequencies. The ratio of those who read the advertising message is higher than the ratio of those who do not read. This shows that, respondents participating in the survey consider mobile ads but they are disturbed because of overly sent attracting or uninteresting text message. In addition, the consumers only read the text messages of interest to them and they delete the others without reading. It is seen from the analysis results; the demographic properties affect the attitudes towards the mobile advertising.
URI: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/2743
Koleksiyonlarda Görünür:İşletme

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
393469.pdf995.36 kBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.