Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız:
http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/2721
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core Alanı | Değer | Dil |
---|---|---|
dc.contributor.author | Süme, Emrah | - |
dc.date.accessioned | 2022-04-05T05:28:21Z | - |
dc.date.available | 2022-04-05T05:28:21Z | - |
dc.date.issued | 2016-01 | - |
dc.identifier.uri | http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/2721 | - |
dc.description.abstract | İnşaat yıkıntı atıklarının (İYA) depolama sahalarına döküm ücreti ve nakliye bedeli göz önüne alındığında doğal kaynakların da tüketilmemesi açısından İYA'nın geri dönüşümünün sağlanması gerekmektedir. Depolama sahalarının kapasitesi belli olduğundan bir süre sonra bu sahalar dolmakta ve işlevini yitirmektedir. Bu durum, yeni depolama sahalarının hizmete açılması anlamına gelmektedir. İYA'nın tekrar üretime katılmasıyla, beton üretimi için gerekli olan malzeme tasarrufu sağlanarak yeni depolama alanlarına duyulan ihtiyaç azalacaktır. Bu çalışmada, kentsel dönüşüm kapsamında oluşacak inşaat yıkıntı atıklarının (İYA) geri dönüşümü sağlanarak beton yol kaplamasında kullanılabilirliği araştırılmıştır. %100 temizlenmiş geri dönüşüm agregası (TGDA), %100 normal agrega (NA) ve geri dönüşüm agregasının (GDA) beton karışımına ağırlıkça %20, 40, 60, 80 oranında eklenerek üretilen beton kiriş ve küp numuneleri, laboratuvar ortamında teste tabi tutularak eğilmede çekme ve basınç dayanımları belirlenmiş ve bulunan değerler karşılaştırılmıştır. GDA kullanım oranı arttıkça beton basınç dayanımının arttığı, eğilmede çekme dayanımının ise inişli çıkışlı bir grafik gösterdiği, %100 TGDA ile üretilen betonun eğilmede çekme ve basınç dayanımı diğer üretilen deney grupları arasında maksimum sonucu verdiği ve beton yol kaplamasında kullanılmasının uygun olacağı görülmüştür. | tr_TR |
dc.language.iso | tr | tr_TR |
dc.publisher | Karadeniz Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.subject | Kentsel dönüşüm, İnşaat yıkıntı atığı (İYA), Geri dönüşüm agregası (GDA), Beton yol, Eğilmede çekme dayanımı, Basınç dayanımı | tr_TR |
dc.subject | Urban transformation, Construction demolition waste (CDW), Recycled aggregate (RA), Concrete pavement, Bending tensile strength, Compressive strength | tr_TR |
dc.title | Geri dönüşüm agregasının beton yol kaplamasında kullanılabilirliği | tr_TR |
dc.title.alternative | Usability of recycled aggregate as concrete pavement | tr_TR |
dc.type | Thesis | tr_TR |
Koleksiyonlarda Görünür: | İnşaat Mühendisliği |
Bu öğenin dosyaları:
Dosya | Açıklama | Boyut | Biçim | |
---|---|---|---|---|
424422.pdf | 11.75 MB | Adobe PDF | Göster/Aç |
DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.