Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/2692
Başlık: Yeni ürün geliştirme ve ortak pazarlama stratejisi: Trabzon yöresel turizm destinasyonları örneği
Diğer Başlıklar: o-marketing strategy and developing new products: A case of Trabzon local tourism destinations
Yazarlar: Uygun, Hayri
Anahtar kelimeler: Turizm, Turizm Destinasyonları, Yeni Ürün Geliştirme, OrtakPazarlama, Yeşil Yol, Trabzon.;Tourism, tourism destinations, developing new destinations, co- marketing, Yeşil Yol (Gren Way), Trabzon
Yayın Tarihi: Oca-2014
Yayıncı: Karadeniz Teknik Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü
Özet: Dünya genelinde turizmden elde edilen gelirlerin bölgesel sürdürülebilir kalkınmaya önemli katkısı olduğu görülmektedir. Turizmin bu önemli katkısını gören yönetimler turizm faaliyetlerini geliştirmenin yollarına aramışlardır. Özellikle küçük ölçekli yöresel turizm destinasyonların, önemli turizm merkezlerine karşı rekabet üstünlüğü sağlayabilecek pazarlama stratejileri geliştirmeleri gerekmektedir. Ortak pazarlama stratejisi küçük ölçekli yöresel destinasyonlara turizm faaliyetlerini gerçekleştirirken maliyetleri düşürme, etkinliğini artırma ve turizm kaynak zenginliği yaratması bakımından en uygun pazarlama stratejisi olarak avantaj sağlar. Türkiye'de henüz ciddi bir çalışmanın olmadığı yeni ürün geliştirme ve ortak pazarlama stratejisi kavramı araştırmanın konusunu oluşturmaktadır. Bu çalışmanın amacı, belli bir bölgenin sahip olduğu turizm kaynaklarının sürdürülebilir kalkınmayı destekleyecek şekilde gruplandırılarak, küçük ölçekli yeni turizm ürünlerinin (destinasyonların) geliştirilmesi sonucu ortak pazarlama stratejisi doğrultusunda pazarlama faaliyetlerine örnek oluşturmaktır. Böylece kaynaklarını birleştiren yeni küçük ölçekli destinasyonlar, sağladığı rekabet avantajı ile bölgesel sürdürülebilir kalkınmaya destek olabilir. Bu amaçla çalışmada Trabzon ili ve çevresindeki 61 turizm kaynağı örnekleme dahil edilmiştir. Çalışmada niteliksel değerlendirme yöntemi ve araştırma alanı ile ilgili yerinde gözlem yöntemi kullanılmıştır. Çalışma sonucunda Trabzon ili ve çevresinde ortak pazarlamaya konu, birbirinden farklı temalara sahip dört küçük ölçekli yeni yöresel destinasyon taslağı geliştirilmiş ve önerilerde bulunulmuştur. Ayrıca turizm gelişim koridorları proje kapsamında Samsun'da başlayıp Hopa'ya kadar uzanan Yeşil Yol adı verilen Yayla Koridoru projesinin başlaması ve üç yıl içinde bitirilmesinin planlanması, Doğu Karadeniz Bölgesi'nde yayla turizm merkezli alternatif turizm destinasyonlarının geliştirilmesini öngörmektedir. Bu nedenle çalışma Yeşil Yol adı verilen Yayla Koridoru projesine katkı sağlaması amacıyla da projeye uygunluğu gözetilmiştir. It is evident that the incomes gained through tourism makes a significant contribution to the sustainable local development worldwide. The administrations which acknowledge the contribution of tourism business have looked for ways to develop the tourism activities. Principally, small-scale local tourism destinations should develop marketing strategies which can create an edge over distinguished tourism destinations. Co-marketing strategy, as the optimum marketing strategy, provides advantage to small-scale local destinations in terms of cost reduction, enhancing efficiency, and creating rich resource for tourism while carrying on tourism activities. The study attempts to investigate the concept of co-marketing strategy and developing a new destination, only few studies have been published on this topic in Turkey. The aim of the study is to exemplify marketing activities in line with co-marketing strategy by grouping tourism resources of a specific region in a way that supports sustainable development and advancing new small-scale destinations. Thereby, with competitive advantage they gained, new small-scale tourism products (destinations) which unify their resources can contribute to the regional development. To that end, 61 tourism resources in and around the city Trabzon are included in the sample of this study. The data were collected through site observation and analysed in line with qualitative methods. As a result, in and around the city Trabzon, related to co-marketing, having different themes from each other four new small-scale local destination plans were developed and suggestions were made. Besides, the plan of initiating and finishing the Plateau Passageway Project in three years, which is called Yeşil Yol (Green Way) and starts from Samsun and extents to Hopa as part of the Project of Tourism Development Passageways, suggests that alternative plateau-centred tourism destinations in Eastern Black Sea Region should be developed. In this sense, this study kept in line with the project regarding its contribution to Plateau Passageway Project which is called Yeşil Yol (Green Way)
URI: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/2692
Koleksiyonlarda Görünür:İşletme

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
363334.pdf1.11 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.