Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/2690
Başlık: 2008 küresel ekonomik krizinin Almanya'daki Türk etnik girişimciler üzerindeki etkisi
Diğer Başlıklar: The effects of the 2008 global economic crisis on the Turkish etni̇c entrepreneurship lived in Germany
Yazarlar: Tosun, Engin
Anahtar kelimeler: Almanya, Etnik Girişimcilik, Türk Etnik Girişimciler, Schumpeter, Kalkınma Teorisi, Sosyal Ağ Teorisi, Ağ Teorisi.;Germany, ethnic entrepreneurship, ethnic Turkish entrepreneurs, Schumpeter, Development Theory, Social Network Theory, Network Theory
Yayın Tarihi: Nis-2014
Yayıncı: v
Özet: Bu çalışmanın amacı; 2008 Küresel Ekonomik Krizi'nin Avrupa Birliği ve Almanya'daki olumsuz etkilerine rağmen, bu ülkede yaşayan Türk etnik girişimcilerin ekonomik faaliyetlerini geliştirerek sürdürmelerinin altında yatan nedenleri bilimsel olarak açıklamaktır. Bu bağlamda, Almanya'daki Türk etnik girişimcilerin başarıları Joseph Alois Schumpeter'in 'Kalkınma Teorisi' ve 'Sosyal Ağ Teorisi' ile açıklanmaya çalışılmakta ve bu nedenle benzer şartlarda yaşayan etnik gruplar üzerinde de yapılabilecek araştırmalarda bu teoriler bağlamında incelenmesi yolunda bir adım atılmaktadır. Buna ek olarak, Almanya'da ticari faaliyet yürütmekte olan 200 Türk asıllı etnik girişimci ile yapılan anket çalışması aracılığıyla, Almanya'daki Türkler'in kendi aralarında oluşturdukları sosyal ağların bu durumda bir etkisi olup olmadığı araştırılmıştır. Çalışmada; Almanya'da yaşayan Türk etnik girişimcilerin başarılarının; Kalkınma Teorisi'nin üzerinde durduğu "yenilik" kavramı ve bu kişilerin sahip oldukları sosyal şartların Sosyal Ağ Teorisinde öngörülen şartlara uygunluğu ile açıklanabileceği sonuçlarına ulaşılmıştır. The aim of this study is to scientifically study the underlying reasons for the ongoing process of economic growth of ethnic Turkish entrepreneurs living in Germany, in spite of the negative effects of 2008 Global Economic Crisis both in Germany and the European Union. To put differently, in this thesis, the trend which the ethnic Turkish entrepreneurs follow will be explained with a theory that may also be applied in other economies and other ethnic groups. The push and pull factors affecting commercial activities of ethnic Turkish entrepreneurs have been examined, the extensions of those factors in Germany that has been going through the global economic crisis have been indicated with causal relationships. Additionally, a survey was conducted with 200 Turkish participants who were doing business in Germany to find out whether there is an impact of social networks they have on their current commercial performance. The findings obtained were tried to be explained with Joseph Alois Schumpeter's Development Theory in which he puts emphasis on renovation and entrepreneurship in economic development, and Social Network Theory. The results of the research showed that the success of Turkish entrepreneurs living in Germany can be explained with the concept "renovation" which is emphasized by the Development Theory and also with the compatibleness between the social conditions in which those people live and the conditions stipulated in Social Network Theory.
URI: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/2690
Koleksiyonlarda Görünür:İşletme

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
363318.pdf1.24 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.