Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/2673
Başlık: Türkiye'deki işletme gruplarının uluslararasılaşma motivasyonunun lokasyon ve giriş stratejileri üzerindeki etkisi
Diğer Başlıklar: The effect of locatıon and entry strategıes on the motıvatıon of busıness groups? ınternatıonalızatıon ın Turkey
Yazarlar: Mert, Kübra
Anahtar kelimeler: Uluslararasılaşma Motivasyonu, İşletme Grupları, Doğrudan Yabancı Yatırımlar, Doğrudan Yabancı Yatırım Teorileri, Türkiye;Internationalization Motivation, Business Groups, Foreign Direct Investment, Foreign Direct Investment Theories, Turkey
Yayın Tarihi: Haz-2012
Yayıncı: Karadeniz Teknik Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü
Özet: Bu çalışmadaki temel amaç, Türkiye'deki işletme gruplarının uluslararasılaşma motivasyonlarının doğrudan yabancı yatırım için seçtikleri giriş ve lokasyon tercihleri üzerindeki etkisini araştırmaktır. Buradan hareketle Türkiye'de faaliyet gösteren 19 büyük çokuluslu işletme grubu seçilerek, gelişmiş ülkeler temel alınarak kurulan teorilerin gelişmekte olan ülke bağlamında ve işletme grupları perspektifinden yeniden değerlendirilmiştir.Bu araştırmanın katkısı, uluslararasılaşma teorilerini gelişmekte olan ülke bağlamında ve işletme grupları perspektifinden yeniden değerlendirmektir. Bu çalışmada Türkiye'de baskın bir örgütsel form olarak kabul edilen işletme gruplarının OLI Paradigması (Eklektik Paradigma) ve LLL Modeli açısından değerlendirilmesi yapılmaktadır. Öte yandan kurumsal ekonomik perspektiften bakıldığında gelişmekte olan ülkelerdeki baskın örgüt formu olan işletme gruplarının gelişmekte olan bir ekonomide oluşan pazar eksikliğine stratejik açıdan nasıl bir cevap verdiği irdelenmektedir. Bu yönüyle Türkiye'de yapılan öncü çalışmalardandır The main aim of this study is to investigate the effects of the entry and location preferences of Turkish business groups? motivations of internationalization for foreign direct investment. From this point of view, by choosing 19 big business groups which operate in Turkey, it is re-evaluated in the context of founded theories which are based on developed countries? and from the perspectives of business groups.The contribution of this study is to re-evaluate the theories of internationalization in terms of developed countries and from the perspective of business groups. In this study, the business groups which are admitted as dominant organizational forms are evaluated with regard to OLI Paradigm (Eclectic Paradigm) and LLL Model. On the other hand, when examined from the organizational economic perspective, it is scrutinized how the developing business groups which have organizational forms in the developing countries have reacted to the lack of stocks in a developing economy in terms of strategy. From this aspect, it is one of the pioneer studies researched in Turkey
URI: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/2673
Koleksiyonlarda Görünür:İşletme

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
320194.pdf886.17 kBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.