Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/2664
Başlık: Kurum imajının, üst gelir müşteriler özelinde bireysel bankacılık finansal çıktılarına etkisi
Diğer Başlıklar: The effect ın the case of the upper ıncome customers on retail banking financial outcomes of the ınstitution?s ımage
Yazarlar: Yavuz, Murat
Anahtar kelimeler: Bireysel Bankacılık, imaj, Kurum imajı;Personal banking, image, corporate image
Yayın Tarihi: Ara-2011
Yayıncı: Karadeniz Teknik Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü
Özet: Bu araştırma, üst gelir grubunda yer alan banka müşterilerinin; zihinlerindeki banka imajının, kurumsal çekiciliğe ve karlılığa olan etkisini belirlemek, bankanın çekiciliği ve müşterilerinin banka hizmetlerinden duydukları memnuniyet düzeyinin karlılığa etkisini incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu amaç doğrultusunda hazırlanan anket; 2011 yılı mayıs ayı içerisinde, Samsun ilindeki özel bir bankanın, tesadüfi olarak belirlenen 100 üst gelir gurubu müşterisine uygulanmıştır.Anketten elde edilen veriler bilgisayar ortamında SPSS 18 programı aracılığıyla analiz edilmiştir. Anketin güvenilirliğinin belirlenmesinde alfa katsayısından, verilerin değerlendirilmesinde ise ortalama standart sapma istatistiklerinden, korelasyon ve regresyon analizlerinden faydalanılmıştır.Araştırma sonucunda; banka imajının bankanın çekiciliğini istatistiksel açıdan olumlu yönde etkilediği, banka karlılığını ise doğrudan etkilemediği saptanmıştır. Ayrıca bankanın çekiciliğinin bankanın karlılığını etkilediği, bankadan duyulan memnuniyetin ise bankanın karlılığını üzerinde anlamlı bir etkisinin olmadığı belirlenmiştir. The aim of this research is to determine the effects of the bank image in the minds of high income group bank customers on corporate?s appeal and profitability and also to examine the effects of the bank?s appeal and the customers? satisfaction level on profitability. A questionnaire was prepared and 100 high income customers of a private bank who were chosen randomly completed the questionnaire in May 2011.The data obtained from the questionnaire were analyzed through computer using the SPSS 18 program. Alfa coefficient was used to find out the reliability of the questionnaire. Mean deviation statistics, correlation and regression analysis were used to evaluate the data.The result of the research indicated that the bank?s image affect the bank?s appeal in a statistically positive way while it doesn?t directly affect profitability. The results also indicated that the bank?s appeal affects the bank?s profitability; however, the customers? satisfaction has no significant effect on the bank?s profitability.
URI: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/2664
Koleksiyonlarda Görünür:İşletme

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
320218.pdf1.58 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.