Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/2649
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core AlanıDeğerDil
dc.contributor.authorYılmaz, Selahattin-
dc.date.accessioned2022-04-01T05:29:25Z-
dc.date.available2022-04-01T05:29:25Z-
dc.date.issued2009-12-
dc.identifier.urihttp://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/2649-
dc.description.abstractTeknolojideki hızlı gelişmeler sonucunda insan ihtiyaçlarının çok çeşitlilik göstermesi, doğanın aşırı şekilde tahrip ve kirletilmesini de beraberinde getirmiştir. İnsan, yaşamını uygun koşullarda sürdürebilmek ve geleceğini güvence altına alabilmek için arayış içerisine girmiştir. Bu konudaki gelişmelerin pazarlama literatürüne de yansıdığı görülmektedir. 1970'li yıllardan itibaren ortaya çıkan yeşil pazarlama kavramının ürünün üretimi, tüketimi ve tüketimden sonra yok olana kadarki süreçte etkili bir rol oynadığı görülmektedir. Türkiye'de henüz benimsenmeye başlayan yeşil pazarlama kavramı ve yeşil tüketici kitlesinin oluşumuyla, yeşil ürüne olan duyarlılığın artması araştırmanın konusunu oluşturmaktadır. Ancak, Türkiye'de gelişmiş ülkelerdeki kadar yeşil tüketicinin taleplerini karşılayacak uygulamaya rastlanmamaktadır. Buna rağmen çevreye olan duyarlılığın artmasıyla yeşil pazarlamaya olan ilginin de arttığı görülmektedir. Bu çalışmada Karadeniz Teknik Üniversitesi Kanuni kampüsündeki üniversite öğrencilerinin çevre bilinci ve çevreyle dost ürünleri kullanma eğilimlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır.Bu amaçla araştırmada Karadeniz Teknik Üniversitesi Mühendislik, Fen- Edebiyat, Orman, İktisadi ve İdari Bilimler, Tıp, Diş Hekimliği ve Mimarlık Fakülte'lerinin tüm bölümleri örnekleme kapsamına alınmıştır. İstatistiksel analizlerde 609 öğrenci ile yapılan anket çalışması ile elde edilen veriler kullanılmıştır. Ankette yer alan her bir soruya ilişkin frekans tabloları düzenlenmiş ve tanımlayıcı istatistiksel analizler yapılmıştır. Bireylerin demografik özellikleri ile çevre bilinci ve çevreye duyarlı ürün bilinci arasında istatistik ilişkilerin olup olmadığının analizinde Ki-kare bağımsızlık testi uygulanmış ve ayrıca Likert ölçekli sorular için Faktör analizi ile soruların gruplama biçimleri araştırılmıştır. Araştırmanın sonucunda öğrencilerin çevre bilinci ve çevre dostu ürünlere duyarlı oldukları sonucuna varılmıştır The needs of man have varied greatly as a result of the rapid development of technology, and it has brought along with it an excessive destruction and contamination of nature. Man has been in search for securing and maintaining his livelihood in proper conditions. Developments in this regard have already received a great recognition in the marketing literature. Since its inception after the 1970?s, the green marketing concept has played a very important role in the production, marketing, sale and after sale.The study focuses on the awareness for the green product that is slowly recognized and appreciated in Turkey as a result of the green marketing concept and associated community of green consumers. However, applications to meet and satisfy the demands of green consumers are very few in Turkey as compared to the developed countries. But, with the increase in the awareness about environment, concern on green marketing has also increased. To determine whether this concern has a reflection on purchasing behavior to buy green products, a questionnaire was developed and applied in different faculties of Karadeniz Technical University on Kanuni Campus. The questionaire was implemented to determine the attitude and perceptions of students towards environment and the use of environmentally friendly products.In this regard, the study involved the all the departments of the faculties of Engineering, Science and Literature, Forestry, Soscial Sciences, Medicine, Dentistry and Architecture. A total of 609 questionnaires was used in the analyses. Descriptive analyses were done and frequency tables were prepared for each question in the questionnaire. To determine the relationship between demographic features of individuals and environmental awareness and awareness for the green product, Ki-Squared analysis was conducted. Moreover, factorial analysis was done for Likert type questions to investigate the grouping type of the questions. The result of the study indicated that students have a positive attitude and perceptions towards environment and the use of environmentally friendly products.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherKaradeniz Teknik Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.titleYeşil pazarlama kapsamında Karadeniz Teknik Üniversitesi öğrencilerinin çevreye duyarlı ürünleri kullanma eğilimlerinin incelenmesine yönelik bir araştırmatr_TR
dc.title.alternativeA study on the tendency of the students at Karadeniz Technical University in consuming environmentally friendly productstr_TR
dc.typeThesistr_TR
Koleksiyonlarda Görünür:İşletme

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
249858.pdf3.43 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.