Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/2599
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core AlanıDeğerDil
dc.contributor.authorTurhan, Nuray-
dc.date.accessioned2022-03-31T08:24:43Z-
dc.date.available2022-03-31T08:24:43Z-
dc.date.issued2006-06-
dc.identifier.urihttp://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/2599-
dc.description.abstractYirminci yüzyılın ikinci yarısında, artan globallesme süreci ile rekabet gücü çok önemlihale gelmistir. Globallesme ile birlikte isletmeler ulusal sınırlarının ötesine erisme fırsatıbulmuslardır. ?sletmeler bu süreçte yer almak için rekabet gücünü artırmayı hedeflemisler,rekabette basarılı olabilmek için de isletme performansını artırmanın yollarını aramayabaslamıslardır. Bununla birlikte geleceği öngören isletmeler, sürekli değisen rekabetortamına uygun imalat stratejisi olusturarak yüksek performansa ulasılabileceklerininfarkına varmıslardır.Hazırlanan bu çalısmanın, birinci bölümde isletme stratejisinin tanımı, isletmestratejisini olusturulması sürecinde dikkate alınması gereken kavramlar, imalat stratejisinintanımı, imalat stratejisinin kalite, maliyet, esneklik, teslimat hızı, yeni ürün gelistirmeolarak toparlayabileceğimiz alt bilesenleri, imalat stratejisinin gelistirilmesi ve imalatstratejisinin önemi üzerinde durulmustur.?kinci bölümde imalat stratejisi ve isletme performansı ile ilgili literatür taramasına yerverilmistir.Üçüncü bölümde, ?stanbul Sanayi Odası'nın verilerine göre ilk 500 sanayi firmasıiçerisinden, tekstil sektöründe faaliyette bulunan firmalarda imalat stratejisinin isletmeperformansına etkisi arastırılmıstır. Buradaki amaç, isletme performansına etki eden imalatstratejilerini ortaya koymaktır. Anket tekniği ile veriler toplanmıs, faktör analizi ile isletmeperformansına etki eden faktörler belirlenmis ve regresyon analizi yapılarak da bufaktörlerin isletme performansına etkileri incelenmistir. Bir baska deyisle, hangi imalatstratejisinin, tekstil sektöründeki firmaları daha yüksek isletme performansına götüreceğibulunmaya çalısılmıstır. Bu bağlamda ele alınan imalat stratejisi bilesenleri; kalite,maliyet, esneklik ve teslimat hızı olmustur. Yapılan analizler sonucunda maliyet veesnekliğin isletme performansı ile anlamlı iliskiye sahip oldukları ortaya çıkmıstır. Bununanlamı, Türkiye'de tekstil sektöründeki lider isletmelerin imalat stratejisi olarak, düsükmaliyetli esnek strateji izledikleridir. In the second part of 20th century, the power of competition became very importantwith increasing the proses of being global. Firms founded the opportinity to go ahead ofinternational boarders with being global. For this reason firms aimed to increase thecompetition power and to be succesful in this competition. They begun to look for theways of incresing the performans of business. By the way firms realised that they couldreach a high performance by constuting a manufacturing strategy which is future,unticipating and apropriate for the permanently changing.In this prepared work, in the first part, there are the definition of business strategy,concepts which should be taken into consideration in the process of constituring ofbusiness strategy, the definition of manufacturing strategy quality, cost, flexibility, deliveryspeed as constituents of improvement a new product in manufacturing strategy.In second part, there is a search for literature in manufacturing strategy and businessperformance. In the third part, according to the data of ?stanbul Industry Chamber, theeffect of manufacturing strategy of business performance was searched at the firms whichare active in textile sector of first 500 industry firm.The aim is to show the business strategies which effects the business performance.Data was collected by questionnaires, the factors which effects the factor analysis andmangement performance were indicated and their affects are investigated with regressionanalysis. On the other hand, it was tried to find, which manufacturing strategies leads thefirms in textile sector to a higher business performance.In this way, the constituents of manufacturing strategy, constitues quality, cost,flexibility and delivery speed. The result of analyses, it is carried out that cost andflexibility has a relationship with business performance. This means that the leader firms intextile sector as their manufacturing strategy fallow a flexible strategy which has low cost.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherKaradeniz Teknik Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.titleİmalat stratejisinin işletme performansına etkisinin incelenmesi: tekstil sektörü uygulamasıtr_TR
dc.typeThesistr_TR
Koleksiyonlarda Görünür:İşletme

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
210754.pdf373.96 kBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.