Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/2589
Başlık: Orman ürünleri sanayisinde faaliyette bulunan KOBİ'lerin pazarlama sorunları: Kocaeli ili örneğ
Diğer Başlıklar: The marketing problems of SBE's operating in forest product industry : The case of Kocaeli
Yazarlar: Salihoğlu, Elif
Yayın Tarihi: Haz-2004
Yayıncı: Karadeniz Teknik Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü
Özet: Küçük ve orta ölçekli işletmeler, tüm ülkelerin ekonomilerinde önemli bir yere ve ağırlığa sahiptir.Gelişmekte olan ülkelerde bu işletmelerin ekonomik ve toplumsal önemi son yıllarda kavranmaya başlamakla birlikte, gelişmiş ülkelerde bu durum çok daha öncelere dayanmaktadır. Küçük ve orta ölçekli işletmeler ülkemizde de önemli bir yere sahiptir.Ancak günümüzde oluşan rekabetçi piyasalarda küçük ve orta ölçekli işletmelerin yaşadıkları birçok zorluklar mevcuttur. Özellikle Dünya' da son yıllarda önem kazanan küreselleşme, Avrupa Birliği ile Gümrük Birliği'ne girilmesi gibi önemli gelişmeler, zorluklan daha da arttırmış, pazarlama faaliyetinin öneminin artmasına sebep olmuştur. Bu nedenle bu çalışmada orman ürünlerinde faaliyet gösteren KOBİ'lerin pazarlama sorunlarım incelenmektedir. Çalışmanın birinci bölümünde küçük ve orta ölçekli işletmelerin tanımlan, genel özellikleri ve ülke ekonomisindeki yeri ve önemine değinilmiştir. Çalışmanın ikinci bölümünde pazarlama kavramı,pazarlama karmasını oluşturan elemanlar ve pazarlamanın önemi üzerinde durulmuştur.Üçüncü bölümde küçük ve orta ölçekli işletmelerin karşılaştıkları sorunlardan bahsedilmiştir. Dördüncü bölümde ise, Kocaeli ilinde faaliyette bulunan orman ürünlerinde faaliyette bulunan işletmelerin sorununa yönelik çalışma, anket yöntemiyle Ölçülmüş, sonuçlar yorumlanmıştır. Genel değerlendirmede ise araştırma bulguları ışığında çözüm önerileri sunulmuştur. Small and Medium Size Enterprises (SMEs) are bedrock of economy in all countries since they have some advantages such as responding to changes in demand by creating variety products with low cost, creating new jobs, being a part of big size enterprises and also being effected by fluctuations in economy. Small and Medium Size Enterprises have a important impression in Turkey. Unfortunately, Small and Medium Size Enterprises at competitive market happening at the last years have a lot of problems. Particularly, Globalization gaining importance at the world, Important developments such as globalization gaining importance at the world, European Community and Customs Union are more and more increasing obligations causing increase of marketing activity importance. Because of the fact that, the investigation contains the problems about Small and Medium Size Enterprises that produce forestry products. In Section one, definition of Small and Medium Size Enterprises, general specialization, place and importance in Turkish economy of this businesses were investigated. In Section two, definition of marketing, the elements consist of marketing mix and the imports of marketing were investigated. In Section three, the problems about Small and Medium Size Enterprises were underlined. And In Section four, In Kocaeli, the result of survey that is about these businesses problems were interpreted. Finally, in general evaluation section, the solution proposals that were found out in the way of survey results were presented.
URI: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/2589
Koleksiyonlarda Görünür:İşletme

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
147101.pdf3.3 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.