Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/2579
Başlık: Perakende satış yapan zincir mağazalarda muhasebe örgütlenmesi ve bir uygulama /
Diğer Başlıklar: Accounting organization in retailer chain stores
Yazarlar: Akçay, Serkan
Yayın Tarihi: Şub-2003
Yayıncı: Karadeniz Teknik Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü
Özet: Ticari yaşam, teknolojinin getirdiği yenilikler ve kişilerin isteklerindeki değişmelere paralel olarak farklılaşmış ve takas ile başlayan ihtiyaç karşılama faaliyetleri, büyük mağaza ve süpermarketleri hayata geçirmiştir. Paranın kullanılmaya başlamasıyla, ticari yaşam canlanmış ve kar olgusu oluşmuştur., insanlar değişik alanlara yönelerek, bu alanlarda uzmanlaşmaya çalışmışlar ve böylece değişik sektörler ortaya çıkmıştır. Bunlardan birisi de, perakendecilik sektörüdür, tik zamanlar, küçük bakkal ve küçük mağazaların oluşturduğu bu sektörde, daha sonra, teknolojinin insan yaşamına girmesi ve kentsel yaşanım yaygınlaşmasıyla birlikte, insanların tüketim anlayışı da değişim göstermiştir. Haberleşme, elektronik ve ulaşım alanındaki gelişmeler ile az zamanda çok çeşide ve kaliteye ulaşabilme isteği, süpermarket ve büyük katlı mağazalara olan ihtiyacı artırmıştır. Daha fazla kar elde etmek ve değişik yörelerde tek bir şirket adı allında faaliyet göstermek için zincir mağazalar açılmıştır. Çalışmanın amacı, zincir mağazalarda muhasebe sisteminin nasıl örgütlendiğini ve de söz konusu mağazalarda muhasebe örgütlenmesinde ve uygulamalarında karşılaşılan sorunları ortaya koymaktır. Bu çalışmada çoğunluk olarak Türkçe literatür kullanılmış ve de Gima zincir mağazaların Trabzon ve İstanbul'dan alınan veriler analiz edilmiştir. Sonuçta şunu tespit ediyoruz ki, zincir mağazalardaki muhasebe örgütlenme sistemi bütün mağaza şubelerini kapsayan merkezi bir modeldir. Business life changed with parallel totechological innovations and changes in individual demands. The facilities which began by barter system for meeting demands lead the big stores and supermarkets to begin operation. With using money, business life became more active and people tried to be specialist in different areas. After those tendency different sectors cqame to scene in business life. The one of those is retail sector. First times, this sector had been consist of small markets. Advances telecommucation, electronic and transportation increased need of supermarket and big store because of want of reaching to many kind and quality in less time. Chain markets is opened out for turn to more profit and active. In the purpose of this study is to explain how to accounting system is organized in chain markets and the problems in accounting organization and applications in those markets. In this study, we used mostly Turkish Literature and and analyzed data from Gima chain market in Trabzon and Istanbul. Tn conclusion, we determined that in chain markets. In conclusion, we determined that in chain markets. Accounting organization system is a central model which included all the branches of market.
URI: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/2579
Koleksiyonlarda Görünür:İşletme

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
137580.pdf9.24 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.