Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/2575
Başlık: Türkiye`de yaş meyve-sebze ticareti ve toptancı hallerinin işleyişi (Trabzon Toptacı Hali örneği)
Diğer Başlıklar: The Trade of fresh fruit and vegatable in Turkey and the roles of whole saling (The case of Trabzon whole soler market
Yazarlar: Bayuk, Nedim
Yayın Tarihi: 2000
Yayıncı: Karadeniz Teknik Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü
Özet: Yaş meyve sebze ürünleri, Türkiye gibi uygun iklim ve toprak koşullarına sahip bir ülke için hem yurtiçi hem de yurtdışı ticarette önemli bir ürün grubunu oluşturmaktadır. Yılda yaklaşık 30.000.000 ton olarak gerçekleşen üretimin ancak 1.000.000 tonu ihraç edilebilmektedir. İç tüketimde ise üretici ürününe hakettiği fiyatı alamamakta, tüketici de ancak yüksek fiyatları ödeyerek bu ürünleri satınalabilmektedir. Bu olumsuzluklar, yaş meyve ve sebzelerin üretiminden, pazarlamasına kadar bir takım noksanlıkların olduğunu göstermektedir. Bu nedenle, ülkemizde bu ürünlerin üretiminin öncesinde, üretiminde, toplanmasında, depolanmasında ambalajlama ve taşımasında, fiyatlandırma ve satışında ve ihracatlarında yerine getirilmesi gereken bir dizi alt yapı faaliyetine ihtiyaç olduğu görülmektedir. Bunun yanında bu ürünlerin ticaretinde toptancı halleri ayrı bir önem taşımaktadır. Bu hallerin yasal yapısı, kuruluşları, faaliyetleri ve ülke içerisindeki dağılımları yaş meyve ve sebze ticaretinde önemli bir rol oynamaktadır. Yaş meyve ve sebze ürünlerinin gerek ülke ekonomisi, gerekse üretici ve tüketiciler için hakettikleri değeri almalarında, tüm bu faaliyetlerin gözardı edilmemesi gerekmektedir. For a country like Turkey which has a proper climate and earth conditions, fresh fruits and vegetables generate an important product group in both domestic and foreign trade. In Turkey while the annual agricultural product is approximately thirty millions tons, it can be exported only one million tons of that. In the domestic product, agri cultural producers couldn't get the price deserved and customers have to pay higher. All these problems show that; there are some mismanagment from producing fresh fruit and vegetables to marketing. Therefore, it is seen that, in our country it is needed to some infrastructure efforts pre-production, in production, in gathering, in stroring, in wrapping, in transporting, in pricing, in selling and exporting. Wholesaler market-places also has a serious importance in the trade of these products. Legal structures, establisment, activities and allocations in country of these wholesaler market-places play an important role in the trade of fresh fruit and vegetables. All these activities shouldn't be neglected for giving the value which are deserved by producer, consumer and the economy.
URI: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/2575
Koleksiyonlarda Görünür:İşletme

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
094384.pdf5.12 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.