Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/248
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core AlanıDeğerDil
dc.contributor.authorSemiz, Öznur-
dc.contributor.authorZibande, Saye-
dc.date.accessioned2019-07-18T06:57:52Z-
dc.date.available2019-07-18T06:57:52Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.urihttp://localhost/jspui/handle/123456789/248-
dc.description.abstractThis study reports on the perceptions of a group of Turkish English as a Foreign Language (EFL) students on the attributes of effective language teachers. Data for this study were collected from 140 preparatory year EFL undergraduate students at Western Languages and Literature Department at Karadeniz Technical University. The students were given a questionnaire which included five categories of attributes that define effective language teachers: Rapport, Delivery, Fairness, Knowledge and Credibility, and Organization and Preparation. The results showed that the students placed the highest importance on Knowledge and Credibility attribute which included a good knowledge of English and being qualified for English teaching. They also rated highly rapport attributes such as care, friendliness, and patience and delivery attributes such as providing clear explanations and good examples. Fairness and lesson preparation were also considered important attributes. This research has implications for foreign language teachers interested in enhancing and improving their teaching. Bu araştırma İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen Türk öğrencilerinin etkili bir yabancı dil öğretmeni hakkındaki algılarını tespit etmeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın çalışma evrenini Karadeniz Teknik Üniversitesi, Batı Dilleri ve Edebiyatı’nda okuyan 140 lisans hazırlık sınıfı öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışmada öğrencilere etkili bir yabancı dil öğretmenini tanımlayan özellikleri içeren 40 soruluk bir anket uygulanmıştır. Söz konusu özellikler ankette 5 grup altında verilmiştir: İletişim, Dersi Sunma, Tarafsızlık, Alan Bilgisi ve Güvenilirlik ve Organizasyon ve Planlama. Çalışmanın sonucunda öğrencilerin en çok önem verdikleri özelliğin İngilizce Alan Bilgisi ve Güvenirlilik olduğu görülmüştür. Öğrenciler ayrıca ÖğrenciÖğretmen ilişkisi boyutunda “ilgi”, “samimiyet”, “sabır”, Dersi Sunma boyutunda da “anlaşılır açıklamalar yapma” ve “konunun içeriğine uygun örnekler verme” yüksek oranda önemli bulmuşlardır. “Tarafsızlık” ve “derse hazırlanma” da öğrenciler tarafından önemli bulunmuştur. Çalışmanın sonucunda yabancı dil öğretmenleri için önemli bulgular elde edilmiştir.tr_TR
dc.language.isoentr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.subjectTeacher characteristics, Effective Language Teacher, EFL studentstr_TR
dc.subjectÖğretmen Özellikleri, Etkili Dil Öğretmeni, İngilizceyi Yabancı Dil Olarak Öğrenen Öğrencilertr_TR
dc.titleEffective Language Teachers’ Attributes Perceived By Efl Students: A Quantitative Analysis In A Turkish Contexttr_TR
dc.title.alternativeDil Öğrencilerinin Etkili İngilizce Öğretmenlerin Özellikleri Hakkında Algıları: Türkiye Bağlamında Nicel Bir Araştırmatr_TR
dc.typeArticletr_TR
dc.sayiNo.sayiNumber8tr_TR
Koleksiyonlarda Görünür:Sosyal Bilimler Dergisi

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
Tam Metin.pdf471.28 kBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.