Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/2422
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core AlanıDeğerDil
dc.contributor.authorSüre, Emrah-
dc.date.accessioned2022-03-28T13:29:34Z-
dc.date.available2022-03-28T13:29:34Z-
dc.date.issued2015-05-
dc.identifier.urihttp://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/2422-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, tamsayılı programlama yönteminden yararlanarak bir ortaokul ders çizelgeleme probleminin matematiksel modelini oluşturmak ve bu modelin çözümünü gerçekleştirmektir. Çalışmanın birinci bölümü, yöneylem araştırmasını ve onun teorik altyapısını, ikinci bölümü, doğrusal programlama yönteminin temellerini ve örneklere uygulanmasını, üçüncü bölümü, tamsayılı programlama yönteminin ana hatlarını ve uygulama örneklerini, dördüncü bölümü, tamsayılı programlama yöntemine ait literatürdeki çalışmaları ele almıştır. Beşinci bölümde ise daha önceden teorik altyapısı incelenen tamsayılı programlama yönteminin, bir ortaokul çizelgeleme problemine uygulanması üzerinde durulmuştur. Uygulama kısmında Sakarya İlinin, Erenler İlçesine bağlı bulunan, Erenler İmam Hatip Ortaokulu' nun ders çizelgeme problemi için bir model kurularak, bu model GAMS 23.3.3. sürümlü paket program ile çözülmüştür. Oluşturulan modelin çözümleri tablolar halinde sunularak sonuçları üzerinde durulmuştur. Aim of this study is to create mathematical model of a secondary school course timetabling program and present solution for this model using integer programming method. First chapter of study analyzes operations research and its theoretical background; second chapter analyzes basics of linear programming method and its application on examples; third chapter analyzes main features of integer programming method and its applied examples; and fourth chapter analyzes studies pertaining to integer programming on technical literature. Fifth chapter elaborates on application of integer programming method, theoretical background of which has already been set on previous chapters, on a secondary school timetabling problem. For the application, a model of timetabling problem for Erenler İmam Hatip Ortaokulu in Erenler County of Sakarya Province has been developed and this created model has been resolved with the help of Gams 23.3.3 packaged software. Solutions belonging to this model will be discussed upon on charts.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherKaradeniz Teknik Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.subjectYöneylem Araştırması, Tamsayılı Programlama, Ders Çizelgeleme.tr_TR
dc.subjectOperations Research, Integer Programming, Timetabling.tr_TR
dc.titleDers programı çizelgeleme problemine 0 - 1 tamsayılı programlama uygulamasıtr_TR
dc.title.alternativeApplication of 0 - 1 integer programming on a course timetabling problemtr_TR
dc.typeThesistr_TR
Koleksiyonlarda Görünür:Ekonometri

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
388386.pdf1.13 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.