Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/237
Başlık: Ombudsmanlık Kurumunun Örgütlerde Etik Kural ve Davranışlar Konusundaki Yeri ve Önemi
Yazarlar: Doğan, Kadir Caner
İnankul, Hakan
Anahtar kelimeler: Ombudsman, Etik, Örgüt, Eşitlik, Davranış;Ombudsman, Ethics, Organization, Equality, Behaviour.
Yayın Tarihi: 2015
Sayı No: 10
Cilt No: 5
Yayıncı: Sosyal Bilimler Enstitüsü
Özet: Ombudsman, kamu örgütleri karşısında vatandaşlardan haksızlık veya mağduriyet uğradıklarını iddia ettikleri konularda şikâyetlerini alan ve bu şikâyetleri belirli kural ve prosedürler çerçevesinde ele alarak çözmeye çalışan bir devlet organdır. Ancak günümüzde ombudsmanlık, hem kamu hem de özel sektör için vatandaş veya hizmet alan tüketiciler için söz konusu örgütler tarafından yapılan haksız uygulama ve davranışların çözüm mercii haline gelmiştir. Bu bağlamda günümüzde devlet bünyesinde Parlamento’ya bağlı olan ve siyasi görevlerle donatılmış kamusal ombudsmanlıklar olduğu gibi daha çok özel yönetime yönelik ve siyasi yön ve faaliyetleri olmayan yapılanmalar da bulunmaktadır. Ombudsmanlık, kendisine ulaşan tüm şikâyetleri rasyonel esaslar çerçevesinde almakta ve adil olarak belirli bir sıra düzen içerisinde sonuca ulaştırmaktadır. Ombudsmanlığın en büyük amaçlarından biri, etik kural ve kaidelerin taşıyıcısı ve yayıcısı olmaktır. Bunun için ombudsmanlık kurumu, kendi bünyesinde dahi kendi çalışanlarına bu etik kural ve kaidelerin yerleşmesi ve gelişmesi için çalışmalar yapmakta ve bu yerleşen kural ve kaidelerin tüm çalışanlara, örgütlere ve topluma yayılımı için çabalamaktadır. Bu çalışmada yukarıda sözü edilen açıklamalar çerçevesinde ombudsmanlığın örgütlerin etik kural ve davranışlar noktasındaki yeri ve öneminden bahsedilecektir. Bu çerçevede etik ve ombudsmanlık kavramları arasında bir ilişki kurularak bu ilişkiden elde edilecek çıkarsama ve sonuçların örgütler açısından önemi ve örgütlere ne gibi yararlar sağlayacağı üzerinde durulacaktır. Ombudsman, across public organizations field complains from citizens who unfair or unjust in subject areas they claim and this is a government body working to resolve complaints within the framework of taking certain rules and procedures. But today the ombudsman, both public and private sector citizen or service area for consumers made by organizations such authority has become the solution of unfair practices and behavior. In this context, today is connected to the Parliament within the state and endowed with political as well as public ombudsman's office, for more private management and non-political aspects and activities are also like structures. Ombudsman, get him to take all complaints within the framework of rational principles and just as well as delivers results within a certain order. One of the major objectives of the Ombudsman also is to be carrier and emitter of the base the code of ethics. For this ombudsman, even its own ethical rules and regulations of their staff to make this work for settlement and development and this settled the rules and regulations of the entire organization and to the community strives to spread. In this paper, the framework of the above-mentioned explanations will be discussed of ombudsman importance and from the point place in the ethics and behavior of the organization. In this context, establishing a relationship between ethics and the ombudsman concept, to be derived from this relationship inference and and the results the importance of organizations and will focus on how the organization will provide such as benefits.
URI: http://localhost/jspui/handle/123456789/237
Koleksiyonlarda Görünür:Sosyal Bilimler Dergisi

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
Tam Metin.pdf656.86 kBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.