Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/234
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core AlanıDeğerDil
dc.contributor.authorAbdüsselam, Mustafa Serkan-
dc.contributor.authorBurnaz, Ersin-
dc.contributor.authorAyyıldız, Hasan-
dc.contributor.authorDemir, İsmail Kenan-
dc.date.accessioned2019-07-17T11:42:05Z-
dc.date.available2019-07-17T11:42:05Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.urihttp://localhost/jspui/handle/123456789/234-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Türkiye’de faaliyet gösteren, e-ticaret alanındaki işletmeleri değerlendirerek, web sitelerinin kalitesi ve web teknolojilerinin kullanımı ile ilgili durum tespitlerinin yapılması, işletmelerin eticaret şekilleri ve alanlarına göre web sitelerinin en çok ve en az kullanılan özelliklerinin belirlenmesidir. Bu çalışmada, Alexa tarafından belirlenen ilk 500 e-ticaret sitesinden 338 tanesi seçilerek, genel değerlendirilme, site kalitesinin değerlendirilmesi ve web teknolojilerin belirlenmesini içeren üç boyutlu bir ölçekle içerik analizi uygulanmıştır. Elde edilen sonuçlara göre, e-ticaret sektöründe Türkiye’deki ilk 500 site, en çok işletmeden tüketiciye (B2C) şeklinde işlem yapmaktadır. Web 1.0 yaygın olarak kullanılmakta; Web 2.0 ve Web 3.0 yeterinde kullanılmamaktadır. Şirketlerin; sitelerde en çok görsele, arama hizmetlerin kolay olmasına, ürünlerin sosyal medyada paylaşma ya da arkadaşa önerme olanaklarının sunulmasına önem verdikleri tespit edilmiştir. The purpose of this study is to evaluate the quality of Turkish e-commerce websites by focusing on technologies and marketing strategies used in those websites. In addition, the most and the least used features of websites were identified based on their business segment. 338 of top 500 Turkish e-commerce websites (ranked by Alexa) were evaluated based on three dimensional model including overall use, quality, and technological features. Content analysis method was employed throughout the study. According to the results, Business-to-Consumer (B2C) is the most preferred trading pattern based on the top Turkish 500 e-commerce websites. Web 1.0 is the most used technology whereas Web 2.0 and Web 3.0 technologies are not used adequately. Aforementioned websites give importance on visual view, site search services, social media, and recommendation services.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.subjectWeb Teknolojileri, Pazarlama, Elektronik Ticaret, Web Site Kalitesi, İnternet.tr_TR
dc.subjectWeb Technologies, Marketing, Electronic Commerce, Website Quality, Internet.tr_TR
dc.titleWeb Teknolojilerinin E-Ticaret Ortamlarında Kullanımı İle İlgili İçerik Analizi: Türkiye'deki İlk 500 E-Ticaret Sitesitr_TR
dc.typeArticletr_TR
dc.sayiNo.sayiNumber10tr_TR
dc.ciltNo.ciltNumber5tr_TR
Koleksiyonlarda Görünür:Sosyal Bilimler Dergisi

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
Tam Metin.pdf1.25 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.