Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/233
Başlık: Türkiye Muhasebe ve Finansal Raporlama Standartları Kapsamında Marka Değerinin Muhasebeleştirilmesi
Yazarlar: Durgut, Mehmet
Anahtar kelimeler: Marka, Marka Değeri, Türkiye Muhasebe ve Raporlama Standartları;Brand, Brand Value, Turkish Accounting and Reporting Standards
Yayın Tarihi: 2015
Sayı No: 10
Cilt No: 5
Yayıncı: Sosyal Bilimler Enstitüsü
Özet: Türkiye Muhasebe ve Raporlama Standartları kapsamında marka değerinin kayda alınması ilgili getirilen düzenlemeler birçok farklı görüşlerin ortaya çıkmasına neden olmuştur. Bu görüşler daha çok TMS 38: Maddi Olmayan Varlıklar Standardına göre işletme içinde üretilen markaların bilançoda kayıt altına alınamaması hususuna odaklanmaktadır. Zira muhasebe standartları, satın alma ve birleşmelerde belirli şartların sağlanması durumunda marka değerinin varlık olarak kayda alınabileceğini belirtmektedir. Söz konusu kesimler bu şekil bir uygulamanın işletmenin gerçek değerini yansıtacak finansal tabloların hazırlanmasını engelleyeceğini ifade etmektedir. Nitekim bu çalışmada muhasebe standartlarında yer alan mevcut hükümlere uygun olarak yalnızca satın alma ve birleşmelere göre marka değerinin örnek uygulamalar çerçevesinde nasıl kayıt altına alınacağı üzerinde durulmuştur. The arrangements that have been made for registering brand value pursuant to the Turkish Accounting and Reporting Standards has given rise to various remarks. These remarks usually focus on the issue that the brands created in the business cannot be registered to the financial statements in accordance with TAS 38: The Standard of Intangible Assets. These communities express that such a practice will prevent to prepare financial statements which will reflect the actual value of the business. However, the accounting standards state that brand value can be registered as an asset providing that particular conditions are met in acquisitions and mergers. This study has aimed to clarify how to capitalize brand value through examples in accordance with the terms of accounting standards.
URI: http://localhost/jspui/handle/123456789/233
Koleksiyonlarda Görünür:Sosyal Bilimler Dergisi

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
Tam Metin.pdf1.1 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.