Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/2277
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core AlanıDeğerDil
dc.contributor.authorMurat, Gökhan-
dc.date.accessioned2022-03-22T13:20:03Z-
dc.date.available2022-03-22T13:20:03Z-
dc.date.issued2020-07-
dc.identifier.urihttp://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/2277-
dc.description.abstractRefah Devleti; birey ve ailelere asgari düzeyde gelir garantisi sağlayan, vatandaşların karşılaşabileceği sosyal risklerin üstesinden gelebilmelerine yardımcı olan, refah hizmetleri aracılığıyla ülkede yaşayan tüm vatandaşlara en iyi yaşam standardını sunan ve birçok sorumluluğu üstlenen devlet anlayışını ifade etmektedir. Bu aşamada refah devletlerinin en önemli sorumluluklarından birini de toplumsal ve ekonomik kalkınmanın temel noktası olarak kabul edilen eğitim unsuru oluşturmaktadır. Nitekim yetişmiş insan kaynağının, toplumsal gelişimin hızlandırılması, gelirin toplumda daha adil dağılımı, istihdam oranlarında artış ve sürdürülebilir ekonomik büyümenin yaşanması açısından anahtar bir rol oynadığı bilinmektedir. Bu bağlamda gelişmiş refah ülkelerinin, gelişmişliklerinin altında yatan en önemli faktörlerden birinin uygulamış oldukları eğitim politikaları olduğu düşünülmektedir. Bu çalışma, refah devleti ile eğitim ilişkisini değerlendirmek ve uygulanan eğitim politikalarını incelemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla çalışmada refah devleti sınıflandırması kapsamında seçilen Finlandiya, Almanya, Kanada, Çin ve Türkiye'nin eğitim politikaları ele alınmış, Türkiye için bir karşılaştırma yapılarak öneriler oluşturulmuştur. Çalışmanın sonucunda ilgili veriler ışığında öngörüldüğü şekilde gelişmiş refah ülkelerinde eğitim politikalarına son derece önem verildiği tespit edilmiştir. Türkiye'de ise bu alana ilişkin gösterilen çaba, yapılan birçok proje ve değişikliklere rağmen istikrarlı bir eğitim sisteminin oluşturulamadığı ve politika uygulamaları açısından diğer gelişmiş refah devletleriyle karşılaştırıldığında istenilen düzeye gelinemediği görülmüştür. Welfare state; It refers to the state understanding that provides individuals and families with a minimum level of income guarantee, helps them overcome the social risks that citizens may face, offers the best standard of living for all citizens living in the country through welfare services and assumes many responsibilities. At this stage, one of the most important responsibilities of welfare states is the education element, which is accepted as the basic point of social and economic development. As a matter of fact, it is known that trained human resources play a key role in accelerating social development, a fairer distribution of income in the society, an increase in employment rates and sustainable economic growth. In this context, one of the most important factors underlying the development of developed welfare countries is thought to be the educational policies they have implemented. This study was carried out to evaluate the educational relationship with the welfare state and to examine the educational policies implemented. For this purpose, the selected scope of the welfare state classification Finland, Germany, Canada, China and also discussed Turkey's education policies, a comparison made recommendations to Turkey have been created. As a result of the study, it was determined that education policies in the developed welfare countries were given great importance as foreseen in the light of the relevant data. In Turkey, the effort for this area, despite the many changes made to the project and can not form a stable education system and policy implementation have been seen not reached the desired level terms when compared with other advanced welfare state.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherKaradeniz Teknik Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.subjectRefah Devleti, Sosyal Politika, Eğitim, İstihdam, Eğitim Politikalarıtr_TR
dc.subjectWelfare State, Social Policy, Education, Employment, Education Policiestr_TR
dc.titleSosyal refah devletlerinin gelişimi açısından eğitimin önemi: Seçilmiş ülkeler ve Türkiye'de eğitim politikalarının değerlendirmesitr_TR
dc.title.alternativeThe importance of education in terms of the development of social welfare states: Evaluation of educational policies in selected countries and Turkeytr_TR
dc.typeThesistr_TR
Koleksiyonlarda Görünür:Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
642579.pdf1.36 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.