Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız:
http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/1878
Başlık: | Türk dili ve edebiyatı lisans programlarındaki Türk dili alan derslerine ilişkin bir profil çalışması |
Diğer Başlıklar: | A profıle study of turkısh language courses ın Turkısh language and lıterature undergraduate programs |
Yazarlar: | Sancak, Şenol |
Anahtar kelimeler: | Türk Dili ve Edebiyatı, Lisans Programı, Ders İçerikleri.;Turkish Language and Literature, Undergraduate Program, Course Contents |
Yayın Tarihi: | 2012 |
Özet: | Fen-Edebiyat Fakülteleri ile Fen ve Edebiyat Fakülteleri, ülkemizde temel bilimler alanında kaliteli eğitim-öğretim yaparak yaratıcı beyin gücü yetiştirmeyi hedeflemektedir. Bu fakültelerde ulusal ve uluslararası düzeydeki bilimsel araştırma ve etkinliklerde yer alacak bireylerin yetiştirilmesi amaçlanmaktadır. Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü, bir yandan Türk dilinin yapısının ve gelişiminin, Türk edebiyatının dönemleri, şahsiyetleri, eserleri ve özelliklerinin kavranmasını sağlamayı, diğer yandan da kendi edebiyat ve kültürünü bilen ve ana dilini hatasız yazan ve konuşan insanlar yetiştirmeyi hedeflemektedir. Bu çalışmamızda ülkemizde eğitim öğretim faaliyetlerini sürdürmekte olan Türk Dili ve Edebiyatı bölümlerinin öğretim programları ve bu programlarda yer alan Türk dili dersleri çeşitli yönlerden karşılaştırılmaya çalışılmış böylece programlardaki ve Türk dili derslerindeki benzerlik ve farklılıklar gözler önüne serilmeye çalışılmıştır. Çalışmamıza Türk Dili ve Edebiyatı bölümlerinin tespitiyle başlanmış, ardından tespit edilen bölümlere ait bilgiler derlenmiştir. Verilerin toplanmasının ardından değerlendirme süreci başlamıştır. Birinci bölümde literatür incelemesi yapılarak içerikte yer alan terim ve kavramlarla birlikte üniversitelerin tarihi süreçteki gelişimi açıklanmaya çalışılmıştır. İkinci bölümde çalışma grubunu oluşturan üniversitelerin öğretim programlarındaki derslerinin sayıları, kredileri, uygulama ve teorik ders saatleri karşılaştırmalı olarak ele alınmış ve bu hususların Türk dili derslerine yansıma biçimi gösterilmeye çalışılmıştır. Üçüncü bölümde ise üniversitelerin öğretim programlarında yer alan zorunlu Türk dili alan dersleri ?Dersin Konumu? (yarıyıllara göre derslerin adı, kredileri, teorik ve uygulama ders saatleri) ve ?Dersin Niteliği? (şekil ve ele alınan konular açısından ders içerikleri) başlıkları altında ele alınmıştır. Bu bölümde derslerin içerikleri tablolar hâlinde verilerek üniversiteler arasındaki benzerlikler ve farklılıklar ortaya konulmaya çalışılmıştır. Daha sonra çalışmadan elde edilen sonuçlar derlenmiş ve çeşitli öneriler sunulmuştur. The purpose of the Faculties of Science and/or Literature is to educate creative brains in our country with the provision of qualified education and instruction in the field of basic sciences. In other words, the Faculties of Science and/or Literature aim to educate individuals who are to get involved in scientific research and activities at national and international level.The Department of Turkish Language and Literature aims to help the formation and development of Turkish Language and the periods, figures and characteristics of Turkish Literature be coprehended on the one hand and to educate the individuals who are able to write and speak their native language with no error and who are well informed of their own literature and culture on the other.This study focuses, from a different instructional point of view, not only on the instructional programs of the Departments of Turkish Language and Literature but also on Turkish language Course involved in the programs displaying the differences and similarities found in the programs and Turkish Language Course.First, the study started to determine the departments of Turkish Language and Literature. Second, knowledge of the departments determined was compiled. Last, the process of assesment began after the collection of the data.In the first section, both the terms and consepts included in the content and the development of the universities in historical process were studied after the review of literature. In the second secction, the number, course credits and practical and therotical class-hours in the instructional curricula of the universities which make up the study-group were comparatively studied. It was also studied how these issuses influenced Turkish Language Courses. In the third section, compulsory Turkish-Language Field-Courses included in the curricula of the universities were studied under the the titles of `Course Location? (course names, credits and practical and therotical class-hours according to the terms and `Course-Quality? (course-contents in terms of the shape and the topics covered. In this section were displayed the differences and similarities between the universities showing the course-contents in tables. The results obtained from the study were, afterwards, compiled and a number of suggestions were also made. |
URI: | http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/1878 |
Koleksiyonlarda Görünür: | Türk Dili ve Edebiyatı |
Bu öğenin dosyaları:
Dosya | Açıklama | Boyut | Biçim | |
---|---|---|---|---|
320181.pdf | 1.76 MB | Adobe PDF | Göster/Aç |
DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.