Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/172
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core AlanıDeğerDil
dc.contributor.authorOkur Dinçsoy, Meltem-
dc.contributor.authorTaşdemir, Özgür-
dc.date.accessioned2019-07-16T10:58:25Z-
dc.date.available2019-07-16T10:58:25Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.urihttp://localhost/jspui/handle/123456789/172-
dc.description.abstractEkonomik kalkınma kavramının ve politikalarının teorik alt yapısının oluşturulmasında önemli yükü üniversitelerin iktisadi ve idari bilimler fakülteleri (İİBF) üstlenmektedir. Bu çalışmada, 2015-2016 dönemi Trakya Üniversitesi (TÜ) İİBF öğrencilerinin ekonomik kalkınma farkındalıkları, eğitim ve demografik özellikleri bakımından SPSS 17.0 (Statistical Package for the Social Sciences) ile analiz edilmiştir. Bu amaç doğrultusunda iktisat, ekonometri, işletme ve çalışma ekonomisi bölümleri öğrencilerine 790 adet anket uygulanmıştır. Test sonuçlarına göre öğrencilerin cinsiyetlerine, gelirlerine, bölümlerine, öğrenim programlarına ve sınıflarına göre ekonomik kalkınma farkındalıklarında önemli farklılıklar tespit edilmiştir. Özellikle iktisat bölümü öğrencilerinin ekonominin gidişatı, kalkınmanın başlangıç noktası, yabancı sermayeye bakış açısı, sanayinin desteklenmesi ve gelir dağılımı adaletinin düzeyi gibi konuları diğer bölüm öğrencilerine göre farklı değerlendirdikleri görülmüştür. Ayrıca, öğrencilerin, almış oldukları eğitim haricinde, gelir ve cinsiyet gibi demografik faktörlerinin de ekonomik kalkınma farkındalıklarının şekillenmesinde etkili olduğu gözlenmiştir. The faculties of economics and administrative sciences (FEAS) of the universities take an important role in the theoretical concept of economic development and policies. In this study, the students in FEAS of Trakya University were analyzed in terms of educational and demographic features by SPSS 17.0 (Statistical Package for the Social Sciences) to measure the economic development awareness of in the period of 2015-2016. For this purpose, 790 questionnaires were applied to the students in the departments of economics, econometrics, business and labor economics. According to the test results, significant differences were observed in gender, income, department and grade level. Especially, students in the department of economics differently evaluated the progress of economy, preliminary point of development, foreign capital, industry and balance of income distribution. In addition, it is observed that, except for the educational background, demographic factors of the students like income and gender have also important influences on their economic development awareness.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.subjectEkonomik Kalkınma, Farkındalık, Trakya Üniversitesi, SPSS.tr_TR
dc.subjectEconomic Development, Awareness, Trakya University, SPSS.tr_TR
dc.titleTrakya Üniversitesi İİBF Öğrencilerinin Ekonomik Kalkınma Farkındalıklarının Analizi [Araştırma Makalesi]tr_TR
dc.title.alternativeThe Analysis of Economic Development Awareness of Students in Feas, Trakya University [Research Papertr_TR
dc.typeArticletr_TR
dc.sayiNo.sayiNumber14tr_TR
dc.ciltNo.ciltNumber7tr_TR
Koleksiyonlarda Görünür:Sosyal Bilimler Dergisi

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
Tam Metin.pdf553.49 kBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.