Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız:
http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/1713
Başlık: | Abdürreşid İbrahim'e göre Japonya'da modernizm ve İslam |
Diğer Başlıklar: | Modernity and İslam in Japan according to Abdurresid İbrahim |
Yazarlar: | Akan, Onur |
Anahtar kelimeler: | Abdürreşid İbrahim, İslam, Japonya, Modernizm;Abdürreşidİbrahim, Islam, Japan, Modernization |
Yayın Tarihi: | 2017 |
Yayıncı: | Karadeniz Teknik Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Tarih Anabilim Dalı |
Özet: | Bu tez çalışmasında Abdürreşid İbrahim'in Japonya'ya yaptığı seyahat ile bu seyahati boyunca kurduğu ilişkileri ve yapmış olduğu faaliyetler incelenmiştir. Abdürreşid İbrahim'in Japonya kurduğu ilişkilerin ve yapmış olduğu faaliyetlerin kapsamlı bir şekilde araştırılmasının İslam'ın Japonya'daki tarihine katkı sağlayacağı düşünülerek ve bu çalışma yapılmıştır. Rusya Türklerinden Abdürreşid İbrahim (1857-1944); aydın, fikir adamı, seyyah ve siyasi bir entelektüel figür olarak, 19. yüzyılın sonları ile 20. yüzyılın ilk yarısında Türk ve İslam dünyasında söz sahibi olmuş bir kişiliktir. Oldukça zor şartlar altında çocukluğunu geçirmiş olan Abdürreşid İbrahim, bütün zorluklara göğüs gererek eğitimine devam etmiş ve Mekke ve Medine'de tahsilini tamamladıktan sonra ömrünün büyük bir çoğunluğunu Müslümanların problemlerine çözüm aramakla geçirmiştir. Bu arayış kendisini 20. yüzyılın başlarında Japonya getirmiştir. Abdürreşid İbrahim, Türkistan'dan yola çıkmış olduğu 3 yıllık seyahatinin yaklaşık 7 ayını Japonya'da geçirmiştir. Japonya'da kaldığı süre zarfı içersinde Japon basını ile yakın temaslar kurmuş ve basın yolu ile kendisini Japon toplumuna tanıtmaya ve kabul ettirmeye çalışmıştır. Abdürreşid İbrahim, Japonya'da birçok üst düzey devlet adamı, subay, profesörlerle görüşmeler yapmış, onları Müslümanlarla işbirliği yapmaya teşvik etmiştir. Diğer taraftan ise Japonya'nın hızlı bir modernleşme geçirmesi ve kendisini dünyaya kabul ettirmesindeki teknik başarıyı ve bunu yaparken de muhafazakâr kimliğini koruyabilmesini yakından incelemiştir. Japonya'da Kokuryukai ya da daha yaygın ismi ile bilenen Kara Ejderler gibi bazı gizli yapılanmalarla yakın ilişkiler kurmuş, bu ilişkiler sayesinde Japonya'da bir cami inşası projesine dâhil olmuş ve İslam'ı Japonya'da tanıtmaya çalışmıştır. Ayrıca Japonya'da bulunan Hristiyan misyonerlerin İslam aleyhinde yürütmüş oldukları faaliyetleri Japonya'da edindiği Müslüman dostları ile engellemeye çalışmıştır. In this thesis, Abdurresid Ibrahim's travel to Japan, his activities and the relationships he established during this travel were examined. The need for the thorough examination of his activities and contacts in Japan arose from the fact that the history of Islam in Japan is yet to be a virgin field of exploration. Abdurresid Ibrahim (1857-1944) was among the Russian Turks who made a respectable name both in the Islamic and Turkic world during the end of the 19th century and the first half of the 20th century as a fellow intellectual, traveler figure as well as a man of thought and politics. Despite the hardships he experienced as a child, he completed his education in Mecca and Medina and dedicated most of his life in search of solutions for the problems of the world's Muslim population. At a certain stage of this intellectual journey, his quest brought himself to Japan. Abdurresid Ibrahim began his journey in Turkestan. His travel spanned to three years, of which 7 months he stayed in Japan. During this time in Japan, he established contacts among the Japanese press and sought for recognition and acceptance from the Japanese society. He also met several important figures from the Japanese higher bureaucracy, military and academic world and encouraged them to cooperate with the Muslims of the world. He alsospent a good deal of time in Japan observing how Japan technologically caught up with the Western World and gained worldwide recognition while keeping its conservative social identity. He established contact seven among the secret societies of Japan such as Black Dragons (Kara Ejderler), and his acquaintence shelped him to take part in a mosque building project. His effort stop romote Islam in Japan led himto put effort in preventing the anti-Islamic activities of the Christian missions in Japan through the help of friends he made in Japan during his shortstay. |
URI: | http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/1713 |
Koleksiyonlarda Görünür: | Tarih |
Bu öğenin dosyaları:
Dosya | Açıklama | Boyut | Biçim | |
---|---|---|---|---|
465823.pdf | 1.55 MB | Adobe PDF | Göster/Aç |
DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.