Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız:
http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/153
Başlık: | Kars İli Ağızlarında "Nasıl” Soru Zarfı ve Ölçünlü Dilden Ayrılan Örnekleri Üzerine |
Diğer Başlıklar: | The Use of Question Word "How in Kars Dialect and Some Examples apart from the Standard Use of It in Language |
Yazarlar: | Güneş, Bahadır |
Anahtar kelimeler: | ağız, Kars, zarf, nasıl;dialect, Kars, adverb, how |
Yayın Tarihi: | 2012 |
Sayı No: | 4 |
Yayıncı: | Sosyal Bilimler Enstitüsü |
Özet: | Bir dilin veya lehçenin ağızları, bağlı bulunduğu ölçünlü dilin ses, şekil ve söz varlığı temelinde farklılıkları gösterirken söz konusu dilin geçmişine yolculuk yapmak isteyenleri değişik seçenekleri olan verimli bir gezintiye çıkarır. Dolayısıyla ağızlarda bir dilin ölçünlü şeklinden ayrılan ancak ana dilin özelliklerine dayanan zengin bir içerik söz konusudur. Bu çalışmada Türkiye Türkçesi ağızlarının Doğu grubu içinde değerlendirilen Kars ili ağızlarında, Türkiye Türkçesinde “nasıl” olarak geçen zarfın aynı şekilde kullanılması, birtakım ses değişikliklerine uğramış şekli ile aynı işleve sahip farklı örnekleri üzerinde durulacaktır. Çalışmada Prof. Dr. Ahmet Bican Ercilasun’un Kars İli Ağızları adlı eserinde yer alan metinlerden yararlanılacaktır. A language or dialect in addition to depending on the standard language’s sound, shape, and vocabulary make an efficient excursion which have different options who want to make the historical journey. Therefore, the dialects have rich contents differently as standard language. In this study Kars dialects which evaluated in Turkey-Turkish dialects in the eastern group analysed adverb of “how”and focused on sound changes which have the same function in different types. In the study Proffessor Ahmet Bican Ercilasun’s the Kars İli Ağızları work’s texts used to. |
URI: | http://localhost/jspui/handle/123456789/153 |
Koleksiyonlarda Görünür: | Sosyal Bilimler Dergisi |
Bu öğenin dosyaları:
Dosya | Açıklama | Boyut | Biçim | |
---|---|---|---|---|
Tam Metin.pdf | 216.48 kB | Adobe PDF | Göster/Aç |
DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.