Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/130
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core AlanıDeğerDil
dc.contributor.authorAğaç, Saliha-
dc.contributor.authorDengin Sevinir, Serap-
dc.contributor.authorYılmaz, Tuğba-
dc.date.accessioned2019-07-12T11:37:12Z-
dc.date.available2019-07-12T11:37:12Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.urihttp://localhost/jspui/handle/123456789/130-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; tüketicilerin online giyim eşyası alışverişinde yaşadıkları sorunları tespit etmektir. Araştırma yöntemi betimsel olup; ölçüt örnekleme tekniği kullanılmıştır. Örneklem grubu; Ankara’da yaşayan, en az bir kez online giyim alışverişi yapmış ve bir sorunla karşılaşmış, çalışmakta olan 400 tüketicidir. Araştırma sonuçlarına göre; online satış yapılan sitelerde sunulan ürünlere ilişkin bilgi yetersizliği, tüketicilerin online alışveriş yapma eğilimini olumsuz etkileyen durumdur. Ödeme seçenekleri fiyatlandırma konusunda en sık yaşanılan sorun, satın alınan ürünlerin tüketiciye ulaştırılmasında kullanılan kargo hizmeti ücretinin tüketiciye yansıtılmasıdır. Satın alınan ürünlerin vücuda uyumu-görünüm özellikleri konusunda en sık yaşanılan sorunlar, beden seçeneklerinin yetersizliği ve ürün ölçülendirmelerindeki tutarsızlıktır. Satın alınan giysilerin kalitesi konusunda en çok yaşanılan sorun ise teslim alınan ürün ile sipariş edilen ürünün aynı özelliklere sahip olmamasıdır. Online alışveriş sitelerinde eksik olduğu düşünülen konular, sanal manken/ prova uygulamasının olmaması ve ürünlere dokunma ihtiyacına cevap vermemesidir. Araştırma bulguları, online alışverişte yaşanılan sorunlar ve online alışveriş sitelerinde eksik olduğu düşünülen hizmetlerin büyük oranda cinsiyete bağımlı olduğunu göstermektedir. The purpose of this research is to determine the problems of consumers in wearing apparel shopping.The method of research is descriptive. Criterion sampling method was used in the research. The sample group is 400 consumers living and working in Ankara, having at least used online shopping for once and encountered done problem”. At the end of the research it was found that the lack of information on the online shopping web sites regarding the products offered to consumers is what the most negatively affects the online shopping tendency of consumers. The most frequently experienced problem with regard to payment options-pricing is the addition of the price of the cargo service, which is used to deliver the purchased product to consumer, at the moment of purchasing. The most frequently experienced problems with respect to the suitability to the body-appearance of the purchased products are the lack of product size options and inconsistencies in product pricings. The most frequently experienced problem with respect to the quality of purchased clothes is that the ordered product and the delivered product do not have the same properties. What the consumers perceive to be the inadequacies of online shopping sites are the lack of virtual models and possibility of trying on or touching the products. Reserch findings show that online shopping problems and services that are thought to be lacking in online shopping sites are largely gender-dependent.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherSosyal Bilimler Enstitüsütr_TR
dc.subjectOnline Alışveriş, E-Alışveriş, Giyim Alışverişi, Online Alışveriş Sorunları.tr_TR
dc.subjectOnline Shopping, E-shopping, Apparel Shopping, The Problems of Online Shopping.tr_TR
dc.titleOnline Giyim Alışverişinde Tüketicilerin Karşılaştıkları Sorunların Cinsiyet Değişkenine Göre İncelenmesi [Araştırma Makalesi]tr_TR
dc.title.alternativeInvestigations of Gender Variables on the Problems of Consumers in Online Apparel Shopping [Research Paper]tr_TR
dc.typeArticletr_TR
dc.sayiNo.sayiNumber15tr_TR
dc.ciltNo.ciltNumber8tr_TR
Koleksiyonlarda Görünür:Sosyal Bilimler Dergisi

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
Tam Metin.pdf471.48 kBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.