Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/125
Başlık: İlköğretim Altıncı Sınıf Ögrencilerinin Kendi Yazma Becerileri Hakkındaki Görüşleri
Yazarlar: Arıcı, Bayram
Anahtar kelimeler: Yazma Becerisi, Yazma Sorunları, Dil Öğretimi;Writing Skills, Writing Problems, Language Teaching
Yayın Tarihi: 2011
Sayı No: 2
Yayıncı: Sosyal Bilimler Enstitüsü
Özet: Yazma becerisi ilköğretim ikinci kademedeki öğrencilerde geliştirilmesi gereken dil becerilerinden en başta gelenidir. İlköğretimin altıncı, yedinci ve sekizinci sınıflarında bu becerilerini geliştiremeyenler hayat boyu yazılı anlatım sıkıntısı çekmektedirler. Bu araştırmada ilköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin yazma becerilerini nasıl geliştirdikleri ve öğrencilerin yazarken nelere dikkat ettikleri araştırılmaktadır. Çalışmada nitel yaklaşımlar kullanılmış, Trabzon Akçaabat Kavaklı İlköğretim Okulunda öğrenim gören ve rastgele seçilen on öğrenciyle mülakat yapılmıştır. Öğrenciler yazma becerilerini ailelerinden ve öğretmenlerinden öğrendiklerini belirtmişlerdir. Yazarken noktalama işaretleri, şekille ilgili kurallar ve yazının güzelliğine dikkat ettiklerini belirten öğrenciler, yazma becerisinin okuyarak ve yazarak gelişebileceğini ifade etmişlerdir. Görüşme yapılan öğrencilerin nasıl yazmaları gerektiği konusunda genel bir görüşe sahip oldukları da görülmüştür. Araştırmada öğrencilerin yazma becerilerinin geliştirilmesi için yapılan etkinliklerin sayısının artırılması gerektiği sonucuna ulaşılmış ve öğrencilerin yazma becerilerini geliştirmek için yapılacak çalışmalar hakkında önerilerde bulunulmuştur. Second level primary school students' language skills in the development of writing skills needed in the first place. Primary education, sixth, seventh and eighth grades suffer from a shortage of these skills in written expression on his lifetime. In this study, it was reseached that how sixth grade students improve their writing skills and what they take into consideration while writing. Qulitative approaches were used in this study. Randomly sampled 10 students, who are having education in Kavaklı Primary School in Akçaabat, were interviewed for this study. These students stated that they learned their writing skills from their parents and teachers. The students stated that they pay attention to panctuations, the rules related to the form, and the beauty of their writings; and they expressed that writing skills can be developed by reading and writing. It was also seen that these interviewed students have a general concept about how to write. It was concluded that the number of the activities conducted for developing writing skills should be increased and there are some recomendations about the studies to be done for developing writing skills of the students in this study.
URI: http://localhost/jspui/handle/123456789/125
Koleksiyonlarda Görünür:Sosyal Bilimler Dergisi

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
Tam Metin.pdf242.37 kBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.