Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/121
Başlık: Evolving Family Business and New Value Creatıon by Entrepreneurial Cognition
Yazarlar: Gökbulut Özdemir, Özge
Anahtar kelimeler: Entrepreneurial Cognition, New Value Creation, Family Business;Girişimci Biliş, Yeni Değer Yaratımı, Aile İşletmesi
Yayın Tarihi: 2011
Sayı No: 2
Yayıncı: Sosyal Bilimler Enstitüsü
Özet: “Evolving family business and new value creation” is an important issue for the continuity of new value creation. Because continuity of entrepreneurial organizations (especially the family business) means that continuity of new value creation and transferring entrepreneurial cognition to the new generation is a significant factor in this process. Family businesses are the best analysis unit, both including entrepreneurial cognition and new generation. They are also important economic units that are already ventures created by entrepreneurial cognition. The study emphasizes the transmission and evolving role of them. While emphasizing their role, cognitive perspective provides a link between both entrepreneurship & family business and new generation & new value. The intersection of family business and cognitive theory offer insights about transferring entrepreneurship to the new generation and evolving the new value creation by entrepreneurial cognition both theoretical and practical. The study analyzes the theoretical aspects of the entrepreneurship by the unique cases of family businesses and non-business family cases that are useful to understand the role of cognition and family. In conclusion the paper aims to extend the entrepreneurship field by the light of the cognitive theory and to underline the role of both the family and the new generation. “Aile işletmesinin geliştirilmesi ve yeni değer yaratımı”konusu, yeni değer yaratımının devamlılığı açısından önem taşımaktadır. Çünkü girişimci örgütün (özellikle de aile işletmesinin) devamlılığı yeni değer yaratımının devamlılığı demektir ve girişimci bilişin yeni nesle aktarılması, bu süreçte önemli bir faktördür. Girişimci bilişle yaratılmış önemli ekonomik birimler olan aile işletmeleri ise, gerek girişimci bilişi gerekse yeni nesli içinde barındırmasıyla en uygun analiz birimleridir. Çalışma, aile işletmelerinin aktarma ve geliştirme rolünü vurgularken, bilişsel yaklaşımla hem girişimcilik ve aile işletmesi hem de yeni nesil ve yeni değer arasında bağ kurulmaktadır. Aile işletmesinin bilişsel teoriyle birleştirilmesi, girişimciliğin yeni nesle aktarılması ve yeni değer yaratımının geliştirilmesine girişimci biliş yardımıyla hem teorik hem de pratik bir bakış önermektedir. Çalışma, girişimciliğin teorik yönünü, bilişin ve ailenin rolünü anlamaya yardımcı olması bakımından, her biri kendine özgü aile işletmeleri ve işletme olmayan ailelere ait örnek olaylarla analiz etmektedir. Sonuç olarak çalışma, girişimcilik alanını bilişsel teori ışığında genişletmeyi amaçlamakta ve hem ailenin hem de yeni neslin rolünün altını çizmektedir.
URI: http://localhost/jspui/handle/123456789/121
Koleksiyonlarda Görünür:Sosyal Bilimler Dergisi

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
Tam Metin.pdf563.76 kBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.