Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız:
http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/1136
Başlık: | Dengeli konsol yöntemiyle inşaa edilen betonarme köprülerin dinamik davranışlarının belirlenmesi |
Diğer Başlıklar: | Determination of dynamic behavior of the concrete bridges building with balance considered method |
Yazarlar: | Tunç, Filiz |
Anahtar kelimeler: | Dengeli konsol betonarme köprüler, Dinamik analiz, Deprem kayıtlarının seçilmesi, Deprem kayıtlarının ölçeklendirilmesi;Balanced cantilever reinforced bridges, Dynamic analysis, Selection of earthquake records, Scaling of earthquake records |
Yayın Tarihi: | 2019 |
Yayıncı: | Karadeniz Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü |
Özet: | Bu tez çalışmasında, dengeli konsol ve ard germe tekniği ile inşa edilen köprülerin dinamik analizi yapılmaktadır. Bu amaçla, dengeli konsol yöntemiyle inşa edilen ve hem boyuna hem enine ard germeye sahip Ortaköy Köprüsünün analizleri gerçekleştirilmiştir. Analizler; ANSYS programında, on bir adet yer hareketinin ölçeklendirilmesiyle elde edilen tasarım ivme spektrumu kullanılarak yapılmıştır. Tez çalışması dört bölümden oluşmaktadır: Birinci bölümde, dengeli konsol yönteminden, daha önce yapılan çalışmalardan, dengeli konsol yöntemi ile inşa edilen köprülerden, mod birleştirme yönteminden, ölçeklendirme yöntemlerinden bahsedilmiştir. İkinci bölümde, tez çalışması için seçilen Ortaköy Köprüsü'nün proje özellikleri anlatılmaktadır. ANSYS programında sonlu elemanlar yöntemi ile modellenen Ortaköy Köprüsünün dinamik analizi gerçekleştirilmiştir ve analizler sonucunda elde edilen yer değiştirmeler, kesit etkileri, dinamik davranışlar incelenmiştir. Üçüncü bölümde, ise, elde edilen sonuçlar değerlendirilmiş ve öneriler yapılmıştır. In this thesis, the dynamic analysis of the bridges constructed with balanced cantilever and post-tensioning technique are performed. For this purpose, the dynamic analysis of the Ortaköy Bridge, which has both longitudinal and transverse post-tensioning, was constructed by the balanced cantilever method. The analyses were performed in the ANSYS program, eleven ground motions were obtained by using the design acceleration spectrum. The thesis consists of four parts. In the first part, balanced console method, previous studies, the bridges built with the balanced console method, the mode combination method, scaling methods are mentioned. In the second chapter, the project properties of Ortaköy Bridge which is selected for the thesis study are explained and modal analysis and spectral analysis results are interprefed. In the third chapter, the results are evaluated, and suggestions are made in the light of these results. |
URI: | http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/1136 |
Koleksiyonlarda Görünür: | İnşaat Mühendisliği |
Bu öğenin dosyaları:
Dosya | Açıklama | Boyut | Biçim | |
---|---|---|---|---|
Tam Metin.pdf | 5.02 MB | Adobe PDF | Göster/Aç |
DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.