Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız:
http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/1131
Başlık: | Kıyı korunmasında ve plaj teşkilinde düz ve t mahmuzların optimum dizaynı ve Doğu Karadeniz bölgesinde uygulanması |
Yazarlar: | Özölçer, İsmail Hakkı |
Yayın Tarihi: | 1993 |
Yayıncı: | Karadeniz Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü |
Özet: | Günümüzde Doğu Karadeniz kıyıları önemli ölçüde deniz tahribatına uğramaktadır. Fiziki nedenlerle kıyı boyunu takibeden karayolunun sürekli alarak aşınması, hem tehlike oluşturmakta hem. de devamlı alarak yalların onarılmasını gerektirmekdedir. Bunları önlemek için Doğu Karadeniz sahillerinin bir çok yerinde inşa edilen kıyıya paralel tas dolgu yapılar olayı geçici alarak çözmesine rağmen, bu sefer de halkın denizle alan ilişkisini engellemektedir. Bu ise çarpık bir sonuçtur. işte bu sebepler göz önüne alınarak, bu tezde, hem kıyıyı korumak hem de kıyı boyu oluşan sediment taşınımını da göz önüne alarak yapay kum kapanları ve plajlar oluşturmak amacıyla kıyıya dik yapıların (düz ve T mahmuzları) Doğu Karadeniz kıyılarına etkileri ve dizaynları incelenmiştir. Çalışma 7 bölümden ve bir ek bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, çalışmanın amacı ve yapıların genel özellikleri anlatılmıştır. ikinci bölümde, dünyada bu konu ile ilgili yapılmış araştırmaların incelendiği kısa bir literatür taraması verilmiştir. üçüncü bölümde. Doğu Karadeniz' in dalga iklimi ve sediment rejimi incelenerek, verilerin elde edilişi gösterilmiştir. Dördüncü bölümde, kısaca dalga mekaniği hakkında bilgi verilmiştir ve kıyı çizgisi değişiminin matematik modeli üzerinde incelemeler yapılmıştır. Beşinci bölümde, modeller hakkında kısa bilgi verilmiş, model ölçeğinin seçimi ve deney düzeneği anlatılmıştır. Altıncı bolümde, yapılan deneyler anlatılmış ve alınan sonuçların değerlendirilişi gösterilmiştir. Yedinci bölümde, sonuçlar ve öneriler açıklanmıştır. Eastern Blank Sea Coasts have been seriously exposed to erosion- One of the most important problems related to sea invasion is the destruction of highway. This situation very often causes stopping the normal traffic flow. In order to solve this problem, on several coasts, revetments have been built, however, this structures have prevented people-sea connection. Taking into consideration the above situation, in this thesis, in order to protect the coasts as well as to constitute sand traps and artificial beaches, the designing criteria of groins and T groins and the impacts of these structures on Eastern Black Sea Coasts are investigated. The study includes seven chapters and an appendix. In the first chapter, the aim of the study and general properties of the structures are given. In the second chapter, a literature review is presented. In the third chapter, wave climate and sediment regime in Eastern Black Sea Region are presented. In the fourth chapter, wave mechanics is summarized and a mathematical model related to shoreline changes is introduced. In the fifth chapter, the modelling techniques is summarized and the model basin is introduced. In the sixth chapter, the model studies are presented and the model test results are evaluated. In the last chapter, conclusions and proposals are given. |
URI: | http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/1131 |
Koleksiyonlarda Görünür: | İnşaat Mühendisliği |
Bu öğenin dosyaları:
Dosya | Açıklama | Boyut | Biçim | |
---|---|---|---|---|
Tam Metin.pdf | 3.51 MB | Adobe PDF | Göster/Aç |
DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.