Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/1007
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core AlanıDeğerDil
dc.contributor.authorErkan, Selvi-
dc.date.accessioned2019-10-25T07:32:51Z-
dc.date.available2019-10-25T07:32:51Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifier.urihttp://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/1007-
dc.description.abstractBu tez çalışmasında, dengeli konsol yöntemi ile inşa edilen betonarme karayolu köprülerinin yapım aşamalarına göre analizi belirlenmiştir. Bu amaçla betonarme bir köprü üzerinde analitik çalışmalar gerçekleştirilmiştir. Yapım aşaması içeren analizlerde, zamana bağlı hem geometri değişimleri hem de malzeme özellikleri dikkate alınmıştır. Zamana bağlı malzeme özellikleri için betonun elastisite modülü, sünme ve rötre değişkenleri ele alınmıştır. Elde edilen sonuçlar yapım aşamalarının dikkate alınmadığı çözümler ile karşılaştırılmıştır.Bu tez çalışması üç bölümden meydana gelmektedir. İlk bölümde genel bilgiler, çalışma hakkında bilgi ve formülasyonlar sunulmaktadır. İkinci bölümde; yapılan çalışmalar ve bu çalışmalardan elde edilen bulgulara yer verilmektedir. Üçüncü bölümde; tez çalışmasından elde edilen sonuçlara ve yapılan önerilere yer verilmektedir. Bu bölümü kaynaklar ve özgeçmiş izlemektedir In this thesis, it is aimed to perform the construction stage analysis of reinforced concrete highway bridge constructed with balanced cantilever method. For this purpose, analytical studies are done on a reinforced concrete bridge. In the analyses including construction stages, time dependent geometrical variations and material properties such as elastic modulus, shrinkage and creep are considered. The result obtained from the analyses are compared with these of the analysis for non-construction stage.Three main sections are considered in this thesis. In the first chapter, some information about issues, formulations and purpose of the study are given. In the second chapter of the thesis studies and findings are considered. In the third section of the thesis; conclusions and some suggestions related to the thesis study are represented. Lastly, references and autobiography are represented.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherKaradeniz Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.subjectDengeli Konsol Yöntemi, Betonarme Karayolu Köprüsü, Sonlu Eleman Yöntemi, Yapım Aşaması, Zamana Bağlı Malzeme Özellikleritr_TR
dc.subjectBalanced Cantilever Method, Highway Bridge, Finite Element Method, Consruction Stage, Time Dependent Material Propertiestr_TR
dc.titleDengeli konsol yöntemi ile inşa edilen betonarme kara yolu köprülerinin yapım aşamalarına göre analizitr_TR
dc.title.alternativeConstruction stage analysis of reinforced concrete highway bridge constructed with balanced cantilever methodtr_TR
dc.typeThesistr_TR
Koleksiyonlarda Görünür:İnşaat Mühendisliği

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
Tam Metin.pdf1.6 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.