Özet:
Çalışmada, öncelikle Proje tabanlı öğrenme ve bilgisayar ders uygulamaları ile ilgili literatür çalışmasına yer verildi. İkinci aşamada, ilköğretim II. kademede okutulmakta olan (seçmeli) bilgisayar derslerinde kullanılmak üzere mivfer derslerin konularından seçilen proje tabanlı etkinlikler geliştirildi. Geliştirilen etkinliklerden birkaç örnek seçilerek ikisi Trabzon il merkezinde olmak üzere toplam üç okulda Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi bölümü mezunu bilgisayar öğretmenlerince uygulandı. Uygulama sonunda geliştirilen etkinliklerin, bilgisayar derslerini ve bilgisayar öğretmenini ne yönde etkilediği ve bilgisayar derslerinin, geliştirilen proje tabanlı etkinlikler ile yürütülmesi karşısında Türkçe, Matematik, Fen bilgisi ve Sosyal bilgiler (Vatandaşlık ve insan haklan, İnkılap tarihi) öğretmenlerinin tutumlarının nasıl olduğu yapılan mülakatlar yardımıyla tespit edilmeye çalışıldı. Çalışma disiplinler arası öğrenme, proje tabanlı öğrenme ve bilgisayar eğitimini ortak bir paydada buluşturmuştur. Sonuç olarak geliştirilen etkinliklerin, disiplinler arası ve kalıcı öğrenmeyi desteklediği, öğretmen ve öğrenciler üzerinde olumlu etki bıraktığı gözlenmiştir.