DSpace@İHÜ

İlköğretim II. kademe bilgisayar ders müfredatına proje tabanlı öğretim yöntemiyle yeni bir yaklaşım

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Haliloğlu (Tatlı), Zeynep
dc.date.accessioned 2022-05-10T10:29:03Z
dc.date.available 2022-05-10T10:29:03Z
dc.date.issued 2005-08
dc.identifier.uri http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/3426
dc.description.abstract Çalışmada, öncelikle Proje tabanlı öğrenme ve bilgisayar ders uygulamaları ile ilgili literatür çalışmasına yer verildi. İkinci aşamada, ilköğretim II. kademede okutulmakta olan (seçmeli) bilgisayar derslerinde kullanılmak üzere mivfer derslerin konularından seçilen proje tabanlı etkinlikler geliştirildi. Geliştirilen etkinliklerden birkaç örnek seçilerek ikisi Trabzon il merkezinde olmak üzere toplam üç okulda Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi bölümü mezunu bilgisayar öğretmenlerince uygulandı. Uygulama sonunda geliştirilen etkinliklerin, bilgisayar derslerini ve bilgisayar öğretmenini ne yönde etkilediği ve bilgisayar derslerinin, geliştirilen proje tabanlı etkinlikler ile yürütülmesi karşısında Türkçe, Matematik, Fen bilgisi ve Sosyal bilgiler (Vatandaşlık ve insan haklan, İnkılap tarihi) öğretmenlerinin tutumlarının nasıl olduğu yapılan mülakatlar yardımıyla tespit edilmeye çalışıldı. Çalışma disiplinler arası öğrenme, proje tabanlı öğrenme ve bilgisayar eğitimini ortak bir paydada buluşturmuştur. Sonuç olarak geliştirilen etkinliklerin, disiplinler arası ve kalıcı öğrenmeyi desteklediği, öğretmen ve öğrenciler üzerinde olumlu etki bıraktığı gözlenmiştir. tr_TR
dc.language.iso tr tr_TR
dc.publisher Karadeniz Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü tr_TR
dc.subject Proje Tabanlı Öğrenme, Bilgisayar Okur- Yazarlığı, Entegre Öğretim Programı tr_TR
dc.subject Project Based Learning, Computer Literacy, integrated Teaching Programme tr_TR
dc.title İlköğretim II. kademe bilgisayar ders müfredatına proje tabanlı öğretim yöntemiyle yeni bir yaklaşım tr_TR
dc.title.alternative A new approache to the curriculum for computer lessons at second stage of primary education via project based learning method tr_TR
dc.type Thesis tr_TR


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster