Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/63
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core AlanıDeğerDil
dc.contributor.authorAlkan, Ersoy Özmen-
dc.date.accessioned2019-07-08T07:42:42Z-
dc.date.available2019-07-08T07:42:42Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.urihttp://localhost/jspui/handle/123456789/63-
dc.descriptionAlkan, Ersoy Özmen, "Aile Parçalanmasının Çocuğun Okul Başarısına Etkisi: Trabzon Örneği", Karadeniz Araştırmaları Enstitüsü Dergisi, 4/5, ss.167-225. DOI: 10.31765/karen.438376tr_TR
dc.description.abstractŞüphesiz aile toplumun en küçük yapı taşı ve en önemli kurumlarından biridir. Ailenin bir kurum olarak toplum içinde pek çok işlevi vardır. Bu işlevlerin arasında en önemlisi, ailenin toplumun devamlılığını sağlamasıdır. Aile, yeni doğmuş üyelerine, eğitme ve sosyalleştirme işlevleri vasıtasıyla ait olduğu toplumun değerlerini, normlarını ve inançlarını aktararak onları toplumun üyesi hâline getirir. Nitekim anne ve babanın varlığı, onların çocuklarıyla sağlıklı bir iletişimde oluşları ve gereksinimlerini yeterince karşılamaları çocukların geleceği için önemlidir. Aynı şekilde ebeveynlerin çocuğa rehber olmaları ve onu eğitim başarısında motive edici tutum sergilemeleri de onun ileriki yaşantısında başarılı bir birey olmasını sağlamaktadır. Ancak günümüzde giderek artan aile parçalanmaları, ailenin bu işlevlerini yerine getirmesini zorlaştırmaktadır. Bu da çocuğun sosyal, psikolojik ve akademik hayatında bir takım tahribatlara yol açarak çocuğun gelecekteki yaşantısında bir takım problemler yaşamasına neden olmaktadır. Çocuğun okul başarısı da bu problemlerin içindedir. Bu çalışmada aile parçalanmasının, çocuğun eğitim hayatına yansıyan olumsuz iz düşümlerinin incelenmesi ve bunların oluşum süreçlerindeki nedenlerinin neler olduğunun tespit edilmesi amaçlanmıştır. Evren olarak Trabzon Merkez’e bağlı ortaokul 8. sınıf ve lise 12. sınıfların belirlendiği bu çalışmada 283 parçalanmış, 283 bütün aileye sahip olmak üzere toplamda 566 öğrenci üzerinde anket çalışması yapılmıştır. The family, undoubtedly, is the smallest corner stone and the most important institution of the society. The family as an institution has many functions. The most considerable function of the family is to produce and reproduce new members of the society. The family through its educational and socializing functions makes the new born individuals members of the society to which they belong by transferring the norms, beliefs and values of the society to them. Presence of father and mother, their healthy connections with their children and providing children’s needs sufficiently are important for the future of children.In the same way, the guidance of the parents and their efforts for the child’s educational success helps the child to be a successful individual in the rest of his/her life. But, today, the increasing rate of breakup family units obstructs the family to perform these functions. This has negative effects on child’s school success by doing harm in his/her social, psychological and academic life. In this study it is aimed to observe the negative reflections of breakup family units on child’s educational life and to determine the reasons of this progress. The last grade students of secondary schools and high schools in Trabzon centre are the universe of the study. An opinion poll was carried out on 283 students from broken families and 283 students from united families, at total on 566 students for the study.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherKaradeniz Araştırmaları Enstitüsü Dergisitr_TR
dc.subjectTrabzon’da Aile, Parçalanmış Aile, Aile Fonksiyonları, Okul Başarısı (Akademik Başarı)tr_TR
dc.subjectFamily in Trabzon, Broken Family, Functions of Family, School Success (Academic Success)tr_TR
dc.titleAile Parçalanmasının Çocuğun Okul Başarısına Etkisi: Trabzon Örneğitr_TR
dc.title.alternativeThe Effect of Broken Family on Children's School Success: Trabzon Sampletr_TR
dc.typeArticletr_TR
dc.sayiNo.sayiNumber5tr_TR
dc.ciltNo.ciltNumber4tr_TR
Koleksiyonlarda Görünür:Karadeniz Araştırmaları Enstitüsü Dergisi (KAREN)

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
Tam Metin.pdf2.94 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.