Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/6104
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core AlanıDeğerDil
dc.contributor.authorTerzi, Eda Nur-
dc.date.accessioned2022-12-16T12:32:13Z-
dc.date.available2022-12-16T12:32:13Z-
dc.date.issued2021-12-
dc.identifier.urihttp://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/6104-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; korunan alan varlığı açısından zengin bölgelerde yaşayan okul öncesi öğrencilerinin çevreye yönelik tutumlarını, birinci ve ikinci sınıf öğrencilerinin doğada yapılan etkinliklere yönelik tutumlarını, üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencilerinin korunan alanlara ve doğadaki bitki-hayvan türlerine yönelik tutumlarını, okul öncesi ve ilkokul öğretmenlerinin korunan alanlara yönelik tutumlarını ve katılımcı grupların dışarda/doğada eğitim konusundaki tutumlarını belirlemektir. Araştırma betimsel türde olup 2019-2020 eğitim ve öğretim yılında Artvin il merkezinde bulunan 3 anaokulu, 3 ilkokul öğrencileri ve öğretmenleriyle birlikte yapılmıştır. Anaokullarından 144 öğrenci, ilkokullardan 341 öğrenci ve farklı branşlardan 46 öğretmen çalışmaya katılmıştır. Araştırma kapsamında elde edilen veriler SPSS (Statistical Package for Social Sciences Program, Version 22.0) programı ile analiz edilmiş, sonuçlar doğrultusunda önerilerde bulunulmuştur. Artvin il merkezinde bulunan okullarda görev yapan farklı branşlardaki öğretmenlerin korunan alanların eğitim işlevinin olduğu (%81,3) ve korunan alanlarda eğitim yapılması (%83,4) konusunda olumlu tutumlara sahip oldukları sonucuna ulaşılmıştır.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherKaradeniz Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.subjectKorunan Alanlar, Dışarda/Doğada Eğitim, Ekolojik Okuryazarlık, Korunan Alanların Eğitim İşlevi, Artvin.tr_TR
dc.subjectProtected Areas, Outside / Nature Education, Ecological Literacy, Educational Function of Protected Areas, Artvin.tr_TR
dc.titleKorunan alanların eğitim işlevinin okul öncesi ve ilkokullar kapsamında irdelenmesi-Artvin ili örneğitr_TR
dc.title.alternativeExamination of the educational fuction of protected areas within the context of pre-school and primary schools-example of Artvin (province)tr_TR
dc.typeThesistr_TR
Koleksiyonlarda Görünür:Peyzaj Mimarlığı

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
705444 (1).pdf17.6 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.