Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/601
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core AlanıDeğerDil
dc.contributor.authorTuğcu, Emin-
dc.date.accessioned2019-10-08T08:24:39Z-
dc.date.available2019-10-08T08:24:39Z-
dc.date.issued2007-
dc.identifier.urihttp://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/601-
dc.description.abstractBilgi iletiminin esas alındığı sayısal haberlesme alanında her geçen gün çok ciddi gelismeler yasanmaktadır. Özellikle düsük güçlerde gerçeklestirilen haberlesme sistemlerinde sistem performansının artırılması yani veri kaybının en aza indirgenmesi oldukça önemli bir noktadır. Sayısal haberlesme sistemlerinde bilgi temel olarak ikili bitler ile gösterilmektedir.iletimi yapılacak bitler uygun modülasyon teknikleri ile modüle edilerek haberlesme kanalına verilmektedir. Genel anlamda haberlesme kanalı, isaret üzerinde kanalın ISI (semboller arası girisim) etkisinden dolayı semboller arası girisime ve toplamsal gürültünün eklenmesine yol açmaktadır. Alıcıda alınan isaret haberlesme kanalın etkilerinden dolayı değismektedir ve alınan isaretten tekrar gönderilen bitler elde edilmeye çalısılmaktadır. Kanalın ISI etkisi ve toplanır gürültüden dolayı bit hataları meydana gelmektedir. Kanalın yapısından kaynaklanan bit hatalarına karsın gönderilen bitleri korumak için kanal kodlama islemi yapılmaktadır. ileri yönde hata düzelten kodlar (FEC) kullanılarak bilgiye artık bitlerin ilave edilmesiyle hatalı alınan bitler algılanmakta ve düzeltilmektedir. Kanalın ISI etkisine karsın ise denklestiriciler kullanılmaktadır. Bu tez çalısmasının amacı ileri yönde hata düzelten kodlar arasından turbo kodlar kullanılarak turbo denklestiricilerin gerçeklenmesidir. Turbo sistemler ardısıl bir yapıya sahip olduklarından performansları oldukça etkileyicidir. Turbo denklestiricilerin performanslarını değerlendirebilmek için kanalın iletilen veri üzerindeki etkisinin (ISI+toplanır gürültü) ne ölçüde telafi edilebildiğinin incelenmesi gerekmektedir. Bu nokta dikkate alınarak elde edilen simülasyon sonuçları MFB (matched fitler bound) grafikleri elde edilerek verilmistir. MFB grafiklerinin kullanılma sebebi belirli bir sistem için elde edilebilir en iyi performansı göstermeleridir. Day by day new developments run into the information based digital communication. Particularly with the low powered communication systems improving the system performance which means keeping the data loss at the minimum level, is a very important point. In digital communication systems information is characterized by binary bits. Bits which will be transported to the communication channel are being modulated with special modulation techniques. Generally the communication channel causes interference between symbols due to the intersymbol interference (ISI) effects and noise is being added. Signals received by the receiver is being changed due to communication channel effects and from the received signal transported bits are tried to be obtained. Bit errors occur due to the channels ISI effects and noise. To protect the bits from the bit errors because of the channel effects channel coding is being operated. Using the forward error correction (FEC) codes residual bits are precieved and being corrected. The aim of this thesis is to develop the turbo codes to design the turbo equalizers. Turbo systems are iterative systems so their performance is really attractive. To evaluate the turbo equalizers performance, at what rate the channels effects on the transported data re reduced should be studied. Considering this point simulation results are presented with matched filter bound (MFB) graphics. Matched filter bound graphics are used because the best performance of a certain system can be obtained.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherKaradeniz Teknik Üniversitesitr_TR
dc.subjectArdısıl Paralel Kod, Özyinelemeli Konvolüsyonel Kodlama, Düzensiz Serpistirme, Özyinelemeli Kod Çözme Algoritması (MAP).tr_TR
dc.subjectParallel Concatenation Codes, Recursive Convolutional Encoding, Nonuniform Interleaving, Iterative Decoding Algorithm (MAP).tr_TR
dc.titleTurbo kodlar ve turbo denkleştiricilertr_TR
dc.title.alternativeTurbo codes and turbo equalizerstr_TR
dc.typeVideotr_TR
Koleksiyonlarda Görünür:Elektrik-Elektronik Mühendisliği

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
Tam Metin.pdf1.21 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.