Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız:
http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/5913
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core Alanı | Değer | Dil |
---|---|---|
dc.contributor.author | Kınalı, Mihrişah | - |
dc.date.accessioned | 2022-12-08T11:48:45Z | - |
dc.date.available | 2022-12-08T11:48:45Z | - |
dc.date.issued | 2021-10 | - |
dc.identifier.uri | http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/5913 | - |
dc.description.abstract | Dünyada ortak fikir olarak kabul edilen yol medeniyettir anlayışı ile yeryüzünde açılmış ve açılması düşünülen her yol güzergâhının insan hayatına önemli derecede katkı sağladığı bilinmektedir. Bu yol güzergâhları kimi zaman sık ormanlık alanlar içerisinde, kimi zaman ise çıplak alanlara denk gelecek şekilde tasarlanabilmektedir. Ormanlık alanlarda oluşturulacak yol güzergâhları için arazi yüzeyini temsil eden noktalar yersel ölçüm yöntemleri ile elde edilebilmektedir. Yersel ölçüm yöntemlerinde sık ormanlık alanlarda, arazi yüzeyinde nokta toplama işleminde sık veri elde edilmesinde sorunlar yaşanabildiği ve uzun zaman aldığı bilinmektedir. Bu tez çalışmasında yersel ölçüm tekniğinde yaşanılan bu sorunlar göz önüne alınarak yersel ölçüm tekniği ve İnsansız Hava Araçları (İHA) yardımı ile farklı yüksekliklerde elde edilen fotoğrafların fotogrametrik işlem ile elde edilen nokta bulutu verilerinin, her uygulama projesinde aynı yol güzergâhı ve yöntemleri olacak şekilde arazinin yapısı, kazı ve dolgu değerlerinin kıyaslanması işlemi gerçekleştirilmiştir. İki yöntem arasında toprak işi miktarının hesabında, İHA 50 m ölçüm miktarının hesabında toplam kazı değeri %0,27 ve toplam dolgu değerinde %1,08 fark belirlenmiştir. İHA ile 50 m yükseklikteki fotoğrafların fotogrametrik yöntem ile elde edilen nokta bulutu verilerinin yersel ölçüm tekniğine yüksek derecece benzerlik gösterdiği, ormanlık alanlarda yapılması düşünülen orman yol projelerinde az zamanda çok veri elde edilebileceğinden dolayı yersel ölçüm tekniğinden sonra kullanımı tercih edilmesi gereken bir alet olduğu sonucuna varılmıştır. | tr_TR |
dc.language.iso | tr | tr_TR |
dc.publisher | Karadeniz Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.subject | Orman Yolu, İHA, Fotogrametri, Yersel Ölçüm, Toprak Hacmi | tr_TR |
dc.subject | Forest Road, UAV, Photogrammetry, Terrestrial Measurement, Soil Volume | tr_TR |
dc.title | İnsansız hava araçlarının orman yolu projelerinde kullanımı | tr_TR |
dc.title.alternative | Use of unmanned aircraft in forest road projects | tr_TR |
dc.type | Thesis | tr_TR |
Koleksiyonlarda Görünür: | Orman Mühendisliği |
Bu öğenin dosyaları:
Dosya | Açıklama | Boyut | Biçim | |
---|---|---|---|---|
697410.pdf | 5.83 MB | Adobe PDF | Göster/Aç |
DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.