Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/5823
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core AlanıDeğerDil
dc.contributor.authorNazifoğlu, Hande-
dc.date.accessioned2022-12-06T08:57:40Z-
dc.date.available2022-12-06T08:57:40Z-
dc.date.issued2015-03-
dc.identifier.urihttp://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/5823-
dc.description.abstractTrabzon ili kapsamında yürütülen bu çalışma ile orman algısının eğitime ve yaşanılan ortama göre ilköğretim öğrenciler üzerinde etkili olup olmadığı, bir etkisi var ise ne derece olduğu tespit edilmek istenmiştir. Bu araştırmaya Trabzon ili kent içerisinde ve kırsal kesimde eğitim gören 570 ilkokul öğrencisi ve 596 ortaokul öğrencisi olmak üzere toplam 1166 öğrenci katılmıştır. Her sınıftan ortalama 2 şubenin katılımı sağlanarak, her sınıfta 30 öğrenciden fazla öğrenci ile araştırma yapılmıştır. Söz konusu öğrencilere "orman" ile ilgili resimler yaptırılarak, bu resimler de kullandıkları figürler çeşit ve yoğunluk olarak tespit edilmiştir. Resimlerin değerlendirilmesi sırasında SPSS Windows-20 paket programı kullanılmıştır. Verilerin analizi için öncelikle tüm resimler incelenerek öğrenciler tarafından kullanılan figürlerin frekans değerleri bulunmuştur. Orman algısında eğitimin etkisinin saptanabilmesi için her okul için ayrı ayrı Ki-Kare testleri yapılmıştır. Kentsel alan-kırsal alan etkisinin saptana bilmesi için ise öncelikle il merkezi-ilçe merkezi ve köy okulları arasında Ki-Kare test yapılmış daha sonra iki köy arasındaki farklılığı görebilmek için de ayrı bir Ki-Kare testi daha yapılmıştır. Elde edilen verilerden çıkan sonuçlara göre orman algısında eğitimin ve konumun etkili olduğu saptanmış ve değerlendirmelerin detaylarına tez içerisinde yer verilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre konu için çözüm önerileri getirilmiştir.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherKaradeniz Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.subjectOrman Algısı, Kentsel Alan, Kırsal Alan, Eğitim, Resimtr_TR
dc.subjectForest Perception, Urban Area, Rural Area, Education, Picturetr_TR
dc.titleİlkokul ve ortaokul öğrencilerinde orman algısı (Trabzon ili örneği)tr_TR
dc.title.alternativeThe forest perception of primary and secondary school students the case of Trabzon provincetr_TR
dc.typeThesistr_TR
Koleksiyonlarda Görünür:Orman Mühendisliği

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
386871.pdf4.24 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.