Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/5702
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core AlanıDeğerDil
dc.contributor.authorÇata, H. Avni-
dc.date.accessioned2022-11-25T12:58:00Z-
dc.date.available2022-11-25T12:58:00Z-
dc.date.issued1997-06-
dc.identifier.urihttp://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/5702-
dc.description.abstractDevlet orman işletmeciliğinde halkla ilişkiler işlevinin incelenmesini konu eden (Sürmene Devlet Orman İşletme Müdürlüğü Örneği) bu çalışmanın amacı; genelde Devlet Orman İşletmelerinin (D.O.l), özelde ise Sürmene Omum İşletme Müdürlüğü'nün çeşitli kesimlerle olan ilişkileri halkla ilişkiler çerçevesinde değerlendirilmiş, sorunlar ile neler yapılması gerekliği Özerinde durulmuştur. Bu amaçla; halkla ilişkilerin dünyada ve ülkemizdeki gelişimi üzerinde durularak, D.O.I' lerde halkla ilişkiler geniş kapsamlı ormancılık anlayışına uygun olarak ele alınmış, ormancılıkta, halkla ilişkilerin amacı, önemi ve kapsamı üzerinde durulmuştur. Ayrıca, halkla ilişkilerin verimliliğe etkileri de ele alınmıştır. Halkla ilişkiler konusunda, orman köylülerine, orman isçilerine, orman köyü muhtarlarına, orman emvali biçen hızar atölyesi ve marangozhane sahiplerine, belediyelere, kereste tüccarlarına ve örgüt içi personele anketler uygulanmıştır. Anketlerin eşit dağılımına dikkat edilmiş, elde edilen bulgular ki-kare ve yüzde analizi metotlarıyla değerlendirilmiştir. Yapılan değerlendirmede; Orman köylüsünün gelir düzeyinin çok düşük olduğu ve bu nedenle göçün hızla devam ettiği, mülkiyet probleminin birinci derecede sorun olmaya devam ettiği, örgüt içi eğitim ile işçi eğitiminin yetersiz olduğu bulguları elde edilmiştir. Sonuç olarak; Sürmene D.Q.1 Müdürlüğü'nde halkla ilişkiler fonksiyonunun yeterli düzeyde olmadığı, özellikle araştırma bölgesinde orman ile yerleşimin iç içe olması nedeniyle halkla ilişkilerin özel bir durum arz ettiği anlaşılmıştır. Halkla ilişkilerin daha iyi bir seviyeye getirilebilmesi amacıyla; halkı bilgilendirme ve bilinçlendirme çalışmalarına hız verilmesi, yasalarda gerekli değişiklikler yapılarak Doğu Karadeniz Bölgesindeki ormancılık problemlerinin çözüm yollarının aranması gerektiği kanaatine varılmıştır. Orman İşletmeleri ile temas halinde olan gruplarla ilişkileri düzenlemek üzere yeni bir yapılanmaya gidilmesi gerektiği sonucu elde edilmiştir.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherKaradeniz Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.subjectHalkla ilişkiler, Devlet Orman İşletmesi, Orman Köyü, Anket Bilgilendirme, Değerlendirmetr_TR
dc.subjectPublic Relations, State Forest District, Forest village, Investigation Informing, Evaluationtr_TR
dc.titleDevlet orman işletmeciliğinde halkla ilişkiler işlevinin incelenmesi (Sürmene Devlet Orman İşletme Müdürlüğü örneği)tr_TR
dc.title.alternativeExamining the function of the republic relations of the state forest managership (Sürmene State Forest District (S.F.D.) as an example here)tr_TR
dc.typeThesistr_TR
Koleksiyonlarda Görünür:Orman Mühendisliği

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
067013.pdf11.53 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.