Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/5661
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core AlanıDeğerDil
dc.contributor.authorBayram, Bahadır Çağrı-
dc.date.accessioned2022-11-24T12:16:50Z-
dc.date.available2022-11-24T12:16:50Z-
dc.date.issued2016-09-
dc.identifier.urihttp://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/5661-
dc.description.abstractBu doktora tezinin amacı, marka değeri ölçüm yöntemlerinden; tüketici temelli marka değerleme yaklaşımına yeni bir bakış açısı kazandırmak ve geliştirmektir. Bu bağlamda, literatürde kabul görmüş olan bir ölçek genişletilmiş ve analitik hiyerarşi prosesi (AHP) ile birleştirilmiştir. Bu sayede: işletmelere, konu ile ilgili araştırmacılara ve yatırımcılara fayda sağlanması amaçlanmıştır. Çalışmanın araştırma evreni Batı Karadeniz Bölgesi il merkezlerinde yer alan hane halklarıdır. Konu edinilen markalar ise Türkiye'de ve dünyada faaliyet gösteren, panel mobilya üreten yerli büyük işletmelere aittir. İşletme verilerine TOBB, hane halkları ile ilgili verilere ise TÜİK veri tabanından ulaşılmıştır. Araştırmada öncelikle tüketicilere anket uygulanarak markaları değerlendirmeleri istenmiş, yapılan istatistiksel analizler neticesinde de markaların değerleri ve bu değerlemeye etki eden faktörler belirlenmiştir. Burada ki asıl amaç ise AHP'de hiyerarşik yapıda kullanılacak olan kriterlerin elde edilmesidir. Edinilen bu bulgular neticesinde, ilgili uzmanlarca yanıtlanmak üzere bir AHP anketi hazırlanmıştır. AHP bulguları ise: tüketicilerin kriterlerinin işletmelerce ne kadar önemli olduğunu ve marka değeri yaratmada firmaların izlemesi gereken rasyonel yolları öncelik sırasına göre göstermektedir.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherKaradeniz Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.subjectMarka, tüketici temelli marka değeri, analitik hiyerarşi süreci, mobilyatr_TR
dc.subjectBrand, customer based brand eguity, analyticial hierarchy process, furnituretr_TR
dc.titleTüketici temelli marka değeri yaratmada en rasyonel stratejinin analitik hiyerarşi prosesi yardımıyla belirlenmesi üzerine bir araştırma: Panel mobilya sektörü ve Batı Karadeniz Bölgesi örneğitr_TR
dc.title.alternativeA research on determining the most rational strategy for creating customer-based brand equity with the help of analytical hierarchy process: Case study of panel furniture industry and West Black Sea Regiontr_TR
dc.typeThesistr_TR
Koleksiyonlarda Görünür:Orman Endüstri Mühendisliği

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
457420.pdf3.22 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.