Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/5645
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core AlanıDeğerDil
dc.contributor.authorAkyüz, İlker-
dc.date.accessioned2022-11-24T08:10:44Z-
dc.date.available2022-11-24T08:10:44Z-
dc.date.issued2006-
dc.identifier.urihttp://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/5645-
dc.description.abstractMOBİLYA SATIN ALMADA TÜKETİCİ DAVRANIŞLARINI ETKİLEYENPSİKOLOJİK, SOSYO-PSİKLOJİK VE SOSYO KÜLTÜRELFAKTÖRLERİN İNCELENMESİ İLKER AKYÜZ Günümüzde aynı pazar dilimine, aynı özelliklere sahip benzer ürünleri sunan işletmeler arasında yoğun bir rekabet yaşanmaktadır. Bu rekabet ortamında kazançlarını artırmak, hatta ayakta kalabilmek, işletmelerin birbirleri ve benzer ürünleri arasında fark yaratmalarına; başka bir ifade ile pazarda rekabet üstünlüğü sağlamalarına bağlı olmaktadır. Mobilya sektöründe rakiplerin önüne geçebilmek için yeni stratejiler geliştirmek gerekmektedir. Bu strateji rakiplerden farklı olanı yapmak için oluşturulmamalıdır. Farklılaştırma çabalarına ürünü iyileştirmekten başlamak yerine tüketici ne istiyor sorusuyla başlamak stratejik açıdançok farklı açılımlar getirecektir. Başarılı işletmeleri diğerlerinden ayıran en önemli özelliklerden birisi ürün ve hizmet geliştirirken işletme çalışanlarıyla beraber, müşterilerinde görüşlerinin alınmasıdır. Ürün ve hizmet geliştirme sürecin başlangıcını, tamamen müşterinin istek ve ihtiyaçları belirlemektedir. Pazarlama bilimi açısından; tüketici ihtiyaç, istek ve beklentilerinin değişmesi, tüketici beklentilerinin karşılamasında kullanılan teknolojinin gelişmesi ve bu süreçte uygulanan yönetim tekniklerinin farklılaşması şeklinde ifade edilebilecek olan değişim; piyasada varolan rekabetin boyutlarını genişleterek farklılaştırmıştır. İşletmeler günümüzde varlıklarını sürdürebilmek ve gelişebilmek için asgari uyum şartlarını sağlamanın da ötesinde, değişimsüreci ile birlikte ortaya çıkan yeni tüketici eğilimlerini yakalamak ve farklılıklarını ortayakoyak durumundadırlar. Bu çalışmanın amaçları mobilya satın almada tüketici davranışlarını etkileyen psikolojik, sosyo psikolojik ve sosyo kültürel faktörler doğrultusunda araştırma evrenindekimobilya tüketicilerinin profilini oluşturmak, satın alma karar sürecinde etkili olan faktörleri belirlemek, tüketici demografik özelliklerine göre mobilya satın alma sürecinde etkili olan faktörleri karşılaştırarak mobilya üreticilerinin nasıl bir pazarlama ve üretim stratejileri izleyebilecekleri sorusuna katkıda bulunmaktır. Çalışma sonucunda mobilya satın alımı öncesinde, satın alımı sırasında ve satın alımı sonrasında farklı demografik özellikler ve farklı sosyal sınıf tüketiciler için tüketici satın alma sürecinde etkili olan sosyo kültürel ve sosyo psikolojik faktörlerin farklılıklar gösterdiği bulunmuştur.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherKaradeniz Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.subjectTüketici, Tüketici Davranışı, Mobilya, Tutum, Reklam, Marka, Aile,Sosyal Sınıf, Danışma Gruplarıtr_TR
dc.subjectConsumer, Consumer Behavior, Furniture, Attitude, Advertisement, Trademark,Family, Social Group, Consultative Group.tr_TR
dc.titleMobilya satın almada tüketici davranışlarını etkileyen psikolojik, sosyo-psikolojik ve sosyo-kültürel faktörlerin incelenmesitr_TR
dc.title.alternativeThe effects of sociocultural and sociopsychological factors on consumer behavior during furniture purchasetr_TR
dc.typeThesistr_TR
Koleksiyonlarda Görünür:Orman Endüstri Mühendisliği

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
183040.pdf3.78 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.