Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/5545
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core AlanıDeğerDil
dc.contributor.authorBeker, Muhammet-
dc.date.accessioned2022-11-17T13:11:48Z-
dc.date.available2022-11-17T13:11:48Z-
dc.date.issued2012-01-
dc.identifier.urihttp://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/5545-
dc.description.abstractGünümüzde pazarlama araçlarından biri olan Müşteri İlişkileri Yönetimi'nin, orman ürünleri sanayi işletmelerinde satış öncesinde, satış sırasında ve satış sonrasında uygulanışları, işletmelerin yatırım yapma nedenleri, kullanım şekilleri ve bu pazarlama aracından sağladıkları sonuçlar irdelenmiştir. Orman ürünleri sanayi sektöründe faaliyet gösteren işletmelerde müşteri ilişkileri yönetiminin yeri ve öneminin incelendiği bu çalışmada, müşterinin işletme içindeki yeri öğrenilmeye çalışılmıştır. İşletmelerin müşterilerinin isteklerini sağlamak için nasıl yatırımlar yaptığı, yaptığı bu yatırımları nasıl uyguladığı, uygulamanın sonuçlarında neler elde ettiği, müşteri memnuniyetinin sağlanıp sağlanmadığı gibi şirketler arasında farklılık gösteren faktörlere göre değerlendirme yapılmıştır. Çalışmada verileri toplayabilmek için anket uygulaması yapılmıştır. Anket uygulanan toplam şirket sayısı 344'dür. Çalışma bölgesi olarak, İstanbul ili seçilmiştir. Çalışma verileri değerlendirilirken tanımlayıcı istatistiksel metotları kullanılmıştır. Hipotez testleri olarak t-testi, Anova, korelasyon analizleri yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda; genel olarak; Türkiye'de faaliyet gösteren orman ürünleri sanayisinde pazarlamaya ve müşteri ilişkilerine bütçe ve imkânları doğrultusunda önem verilmekte, işletmeler kurumsallaştıkça ve sermayeleri büyüdükçe modern anlamda pazarlamaya verilen önemin arttığı görülmektedir vb. gibi sonuçlar elde edilmiştir.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherKaradeniz Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.subjectOrman Ürünleri Sanayi, Müşteri, Müşteri İlişkileri Yönetimi, CRMtr_TR
dc.subjectForest Product Industry, Customer, Customer Relationship Management, CRMtr_TR
dc.titleOrman ürünleri sanayi işletmelerinde müşteri ilişkileri yönetimi üzerine bir araştırma: İstanbul ili örneğitr_TR
dc.title.alternativeA research on the forest products industry management customer relationship management: An example of the city of Istanbultr_TR
dc.typeThesistr_TR
Koleksiyonlarda Görünür:Orman Endüstri Mühendisliği

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
300098.pdf802.07 kBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.