Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/5479
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core AlanıDeğerDil
dc.contributor.authorNayeb Khosroshahi, Aslan-
dc.date.accessioned2022-11-14T13:11:48Z-
dc.date.available2022-11-14T13:11:48Z-
dc.date.issued2021-01-
dc.identifier.urihttp://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/5479-
dc.description.abstractTürkiye'de her kademede eğitim ve eğitime bağlı, bina ve tesisleri milli eğitim bakanlığı tarafından toplumun ihtiyaçlarına ve hedeflenen eğitimin gereksinimlerine bağlı olarak planlanmakta ve yapılmaktadır. 1950'li yıllardan sonra Türkiye'de başta ekonomik sebepler olmak üzere birçok farklı sebeplerden tip proje dönemine geçilmiştir. Tip proje kullanımı dünya çapında gelişen teknolojiler ve günümüzde hızla değişen toplum ihtiyaçlarına uyum sağlayamaması nedeni ile azalmıştır. Günümüzde hala Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yapılan eğitim yapıları için tip proje kullanımı devam etmesine karşın, mimari anlamda bu duruma bir çözüm alternatifi sunabilmek bu çalışmanın temel hedefleridir. Tip projelerin en temel kullanımının nedenlerinden biri muhtemel hatalı iç mekan organizasyonunun önüne geçmek ve mekansal konfigürasyonun doğru bir şekilde uygulanmasını sağlamaktır. Bu doğrultuda çalışma kapsamında tasarım sürecindeki bir eğitim yapısının mekansal konfigürasyonunu denetlenebilir hale getirmek için bir yazılım geliştirmek amaçlanmaktadır. Çalışma sırasıyla literatür taraması, araştırma sınırlılıkların belirlenmesi, veri toplama tekniklerinin açıklanması, irdelemeler, sonuçlar ve öneriler olmak üzere 6 adımdan oluşmaktadır. İlk iki aşama da elde edilen bilgiler doğrultusunda mimarların eğitim yapısı tasarım sürecinde kullanabilecekleri bir ön bildirim mekanizması tasarlanması planlanmıştır. Bir cep telefonu uygulaması olan bu mekanizmanın altyapısına veri sağlamak amacıyla üç farklı teknik kullanılmıştır. Uzman görüşmeleri, "Milli Eğitim Bakanlığı Asgari Tasarım Standartları kılavuzu 2015" incelemesi ve mevcut kullanılan tip projelerin mekan dizimi tekniği ile incelenmesi sonucunda elde dilen veriler yazılım diline dönüştürülmüştür. Sonuçlar bölümünde ise elde edilen veriler ve bulgular ışığında değerlendirmeler ortaya konmuştur. Ayrıca üretilen yazılımın mimari tasarım sürecinin farklı aşamalarında nasıl kullanabileceği konusunda öneriler verilmiştir.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherKaradeniz Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.subjectEğitim Yapısı, İç Mekan Tasarımı, Mekansal Konfigürasyon, Ön Bildirimtr_TR
dc.subjectEducational Buildings, Interior Design, Spatial Configuration, Feedbacktr_TR
dc.titleEğitim yapıları iç mekan konfigürasyonu odaklı bir denetim modelitr_TR
dc.title.alternativeSpatial configuration oriented control system in educational buildings designtr_TR
dc.typeThesistr_TR
Koleksiyonlarda Görünür:Mimarlık

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
657858.pdf11.45 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.