Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/5414
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core AlanıDeğerDil
dc.contributor.authorÖzbayraktar, Mehtap-
dc.date.accessioned2022-11-10T12:54:16Z-
dc.date.available2022-11-10T12:54:16Z-
dc.date.issued2002-
dc.identifier.urihttp://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/5414-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, 1923- 2002 yıllan arasındaki Milli Eğitimin buna bağlı olarak ilköğretimin kurumsal yapısında ve planlamasındaki değişimin saptanması; eğitimde gelişen felsefeye bağlı olarak ortaya çıkan "toplum okulu" ve "öğrenciler üzerinde etkili fiziksel çevre" anlayışlarının analiz edilmesidir. Bu anlayışlar; Türkiye'de 1923-1997 arasındaki ilkokul- ortaokul ve ilköğretim okulu projeleri, 8 yıllık ilköğretim okulu projeleri, özel ilköğretim okulları ve gelişmiş ülkelerin ilköğretim okulu örnekleri üzerinde sulanmıştır. Ayrıca yukarıda sözü edilen okulların karşılaştırmalarının yapılarak eksiklik ve farklılıkların ortaya konulması, çözüm önerileri üretilmesi, okul yapılarının analiz edilebileceği bir yöntem geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Buna bağlı olarak çalışma beş ana bölümden oluşmaktadır: Birinci bölümde, çalışmanın amacı, eğitim kavramı, Türkiye'de ve gelişmiş ülkelerde eğitim, ilköğretim okullarının gelişimi konularına yer verilmiştir. îkinci bölümde, Türkiye'de ve dünyada ilköğretim okullarının tasarım standartlarının geliştirilmesi üzerine yapılan çalışmalar, okul kalitelerinin ölçümleri için kullanılan yöntemler üzerinde durulmuştur. Çalışmanın kapsamı belirlenmiş, analiz yönteminde kullanılacak okul örnekleri gerekçeleri ile seçilmiş, analiz yöntemi oluşturulmuştur. Üçüncü bölümde, Milli Eğitimin ve İlköğretimin kurumsal, ilköğretim okullarının fiziksel ve toplumsal analizlerinden elde edilen bulgulara ve irdelemelere yer verilmektedir. Dördüncü bölümde, kurumsal, fiziksel ve toplumsal analizlerin sonuçlan ortaya konulmuştur. Beşinci bölüm, araştırmanın sonuçlarına bağlı olarak, analiz yöntemine, eğitimin kuramsal ve uygulamalı alanlarına yönelik önerileri içermektedirtr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherKaradeniz Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.subjectEğitim, İlköğretim, Okul Araştırma Yöntemleri, Okul Analiz Yöntemleri, Okul Tasarımı, Okul Planlaması, Toplum Okulutr_TR
dc.subjectThe forth chapter exposes the result of institutional, physical and social analysis.tr_TR
dc.titleİlköğretim okullarının kurumsal-toplumsal ve fiziksel analizitr_TR
dc.title.alternativeInstitutional, social and physical analysis of primary schooltr_TR
dc.typeThesistr_TR
Koleksiyonlarda Görünür:Mimarlık

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
127550 (1).pdf23.72 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.