Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/5289
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core AlanıDeğerDil
dc.contributor.authorKabil, Öznur-
dc.date.accessioned2022-11-07T07:39:17Z-
dc.date.available2022-11-07T07:39:17Z-
dc.date.issued2018-06-
dc.identifier.urihttp://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/5289-
dc.description.abstractEğitim yapılarına ait mekânlarda eğitimin kalitesi konuşmanın anlaşılabilirliği ile ilgilidir. Eğitimin ve öğretimin temel amacı olan bilgi aktarmanın hedeflendiği bu mekânlarda konuşmanın anlaşılabilirliğinin sağlanması göz ardı edilemez bir akustik konfor koşuludur. Bu tez çalışmasında, Trabzon İli, Karadeniz Teknik Üniversitesi Kanuni Kampüsü' nde yer alan toplam on dört adet derslik, amfi ve laboratuarların akustik konfor koşullarının belirlenebilmesi için bilgisayar simülasyon yöntemi kullanılmıştır. Yapılan çalışma dört bölümünden oluşmaktadır. Birinci bölümünde; literatür taraması yapılarak çalışmanın amacı, kapsamı ve yöntemi belirlenmiştir. İkinci bölümünde; çalışma kapsamındaki mekânların, bilgisayar destekli akustik simülasyonda kullanmak üzere 3D modellerinin oluşturulabilmesi için rölöveleri alınmış ve rölövelere göre hazırlanan 3D modeller ODEON V10 programına aktarılmıştır. Simülasyon programına aktarılan her bir mekân için ses kaynağı- alıcı ve yüzey malzemeleri ile ilgili kabuller yapıldıktan ve diğer gerekli veriler girildikten sonra program çalıştırılmıştır. Üçüncü bölümde; simülasyon sonucunda sesin nesnel parametrelerine ait değerler elde edilmiş ve bu parametreler optimum değer aralıkları ile karşılaştırılmıştır. İşitsel konfor koşulları yetersiz olan mekânlarda, sesin nesnel parametrelerine ait değerlerin optimum aralıklarda elde edilmediği yüzey malzemelerinde değişiklik yapılarak her bir mekân için çözüm önerileri geliştirilmiştir. Sesin nesnel parametrelerine ait optimum değerlerin elde edilmesi amacıyla bu çözüm önerilerine göre yeniden hazırlanan 3D modeller ODEON V10 programına aktarılarak simülasyon tekrarlanmıştır. Dördüncü bölümde ise çalışmaya ait sonuçlar ve öneriler belirtilmiştir.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherKaradeniz Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.subjectAkustik, konuşmanın anlaşılabilirliği, eğitim yapıları, simülasyontr_TR
dc.subjectAcoustics, intelligibility of speech, education buildings, acoustic simulationtr_TR
dc.titleEğitim yapılarındaki iç mekânların bilgisayar simülasyon yöntemi ile akustik açıdan incelenmesi, değerlendirilmesi ve düzenlenmesi: KTÜ örneğitr_TR
dc.title.alternativeAcoustic analysis, evaluation and regulation of interior spaces of education buildings with computer based simulation method: case of KTUtr_TR
dc.typeThesistr_TR
Koleksiyonlarda Görünür:Mimarlık

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
523416.pdf8.26 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.