Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/5173
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core AlanıDeğerDil
dc.contributor.authorTiryaki, Gürsu-
dc.date.accessioned2022-10-31T07:45:54Z-
dc.date.available2022-10-31T07:45:54Z-
dc.date.issued1988-06-
dc.identifier.urihttp://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/5173-
dc.description.abstractAraştırma giriş bölümüyle birlikte dört ana bölümden oluşmaktadır. Girişde, genel anlamda ekonomi -toplum, toplum-eğitim ilişkileri kurularak, konunun' sınırlandırılmasında dikkate alman faktörler ve amaç ortaya konmakta, çalışmada iz lenecek yol belirtilerek bölüm sonlanmaktadır. ; Birinci bölümde, eğitim olgusunun genel olarak tanım lanması ve amaçları ortaya. konmakta, ikinci bölüme giriş oluşturacak klasik Osmanlı Devleti'nin ekonomik-toplumsal yapısı ana çizgileri ile belirlenmekte, dönemin eğitim düşüncesi ve orta dereceli eğitim yapıları anlatılmaktadır. İkinci bölümde, Tanzimat-Cumhuriyet arası dönemin eko nomik-toplumsal yapısı sorunları ile ortaya konmakta, çö züm olarak başvurulan Batılılaşma vurgulanarak eğitim sis temi, eğitim kurum ve yapıları anlatılarak örneklenmiştir. Cumhuriyet-1970 arası dönemin ekonomik-toplumsal yapılanmada getirdiği yenilikler, değişimler, bunların eğitime yansıması belirtilmekte,. eğitim düşünce ve binaları anlatıla rak örneklenmiştir. üçüncü bölümde, Tanzimat-1970 arası dönemde ekonomik ve toplumsal değişimler sonucu belirlenen eğitim düşünce sinin bina ölçeğine indirgenme biçimi değerlendirilmiştir. Sonuçta sorunların yoğun olduğu dönemlerde yapılardaki kar maşa anlatılmıştır.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherKaradeniz Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.title1839 - 1970 arası dönem içinde orta dereceli eğitim yapılarının irdelenmesitr_TR
dc.typeThesistr_TR
Koleksiyonlarda Görünür:Mimarlık

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
004996.pdf6.87 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.