Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/5049
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core AlanıDeğerDil
dc.contributor.authorÖlmez, Hasan-
dc.date.accessioned2022-10-21T13:04:42Z-
dc.date.available2022-10-21T13:04:42Z-
dc.date.issued2014-02-
dc.identifier.urihttp://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/5049-
dc.description.abstractBu çalışmada, gemilerin gövde kirişlerinin göçme mukavemet değerlerinin gerçeğe yakın olarak tahmin edilmesi nihai hedef olarak belirlenmiştir. Bu bağlamda, düşey eğilme momenti etkisindeki gemi kirişlerinin orta kesitlerini oluşturan yapısal elemanlardaki yük-eksenel kısalma ilişkileri analitik ve sayısal çözümlemelerle belirlenmiş, bu ilişkilere bağlı olarak kademeli göçme analizleri Smith yöntemine göre yapılmış, sonucunda da moment-eğrilik eğrisinde, tepe nokta değeri belirlenerek maksimum yük taşıma kapasiteleri elde edilmiştir. Bölüm 2'de, problemin tanımı, çözümün kapsamını oluşturan temel kavram ve terimlerin tanımları ile metodolojide yapılan kabuller anlatılmıştır. Ayrıca bu bölümde ilk aşama olarak, tekil plak, tekil stifner ve desteklenmiş panel elemanların yük-eksenel kısalma eğrileri, "limit durumu tasarım yaklaşımı", "membran gerilme yaklaşımı", "ortotropik panel yaklaşımı" ve IACS-CSR kuralları doğrultusunda elde edilmiş, tüm gövde kesiti analizinin ikinci aşaması olarak kullanılacak Smith yönteminin detayları sunulmuştur. Bölüm 3'de, ayrıklaştırılan tekil plak ve stifner kirişler ile kutu kiriş, 1/3 ölçekli fırkateyn modeli ve gerçek gemi kesitleri üzerinde yöntemin geçerliliğini kanıtlamak için uygulamalar gerçekleştirilmiş, her örnek için literatürdeki sonuçlarla karşılaştırmalar yapılmış ve tablo/grafik sonuçları irdelenmiştir. Son olarak Bölüm 4'de de genel sonuç değerlendirmesi ve öneriler sunulmuştur. Hem ilk aşamada elemanların yük-eksenel kısalma eğrilerinde, ardından gerçekleştirilen gerçek gemi kesiti uygulamalarında, belirlenen hedef açısından tatminkâr sonuçlar elde edilmiştir.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherKaradeniz Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.subjectGemi mukavemeti, Gemi gövdesi göçme mukavemeti, Kademeli göçme analizi, Smith Yöntemi, Marguerre plak denklemleri, Ortotropik panel teorisitr_TR
dc.subjectShip strength, Ship hull girder ultimate strength, Progressive collapse analysis, Smith method, Marguerre plate equations, Orthotropic panel approachtr_TR
dc.titleGemi gövde kirişi göçme mukavemetinin kademeli göçme analizi yaklaşımıyla belirlenmesitr_TR
dc.title.alternativeUltimate strength estimation of ship hull girders by progressive collapse analysis approachtr_TR
dc.typeThesistr_TR
Koleksiyonlarda Görünür:Makine Mühendisliği

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
360796.pdf8.29 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.