Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız:
http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/5043
Başlık: | Buji ateşlemeli bir motorda ikiz-buji kullanılmasının yanma ve motor performans karakteristikleri üzerindeki etkilerinin teorik olarak incelenmesi |
Diğer Başlıklar: | Theoretical investigation of the effects of using twin spark-plugs in a spark ignition engine on combustion and engine performance characteristics |
Yazarlar: | Altın, İsmail |
Anahtar kelimeler: | Çift Bujili Buji Ateşlemeli Motor, Sanki-Boyutlu Termodinamik Çevrim Modeli, Alev Cephesi Geometrisi, Katı Model, Yanma Karakteristikleri, Motor Performansı, Egzoz Emisyonları;Twin Spark SI Engine, Quasi-Dimensional Thermodynamic Cycle Model, Flame Front Geometry, Solid Model, Combustion Characteristics, Engine Performance, Exhaust Emissions |
Yayın Tarihi: | Oca-2011 |
Yayıncı: | Karadeniz Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü |
Özet: | Bu tez çalışmasında, buji ateşlemeli motorlarda çift buji kullanılmasının ve buji konumunun değiştirilmesinin yanma ve motor performans karakteristiklerine etkileri, sanki-boyutlu termodinamik çevrim modeli kullanılarak teorik olarak incelenmiştir.Sanki-boyutlu termodinamik modelin uygulanmasında bir alt model olarak yer alan küresel alev cephesi yaklaşımı için bu tez çalışmasında katı model programı kullanılmıştır. Böylece, tamamen gerçek yanma odası geometrilerinin ve istenilen buji sayısı ve konumunun termodinamik modele uygulanabilmesi olanağı sağlanmıştır.Çalışmada, tasarım parametresi olarak; merkezde tek buji, yarıçap orta noktalarında simetrik olarak konumlandırılmış çift buji ve yarıçap orta noktalarından birinde tek buji konumları; çalışma parametresi olarak ise; ekivalans oranı, ateşleme avansı ve devir sayısı seçilmiştir.Elde edilen sonuçlardan, merkezde tek bujiye sahip geometrinin genellikle en iyi yanma ve motor performans karakteristiklerine sahip olduğu, simetrik çift buji kullanılmasının yanmayı hızlandırması sonucu merkezde tek bujili geometrinin karakteristiklerine yakın değerler verdiği belirlenmiştir. Kenarda tek buji olarak adlandırılan geometri ise buji konumundan dolayı alev yolunun uzaması sonucu en kötü yanma ve motor performans karakteristikleri vermiştir. |
URI: | http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/5043 |
Koleksiyonlarda Görünür: | Makine Mühendisliği |
Bu öğenin dosyaları:
Dosya | Açıklama | Boyut | Biçim | |
---|---|---|---|---|
276451.pdf | 8.43 MB | Adobe PDF | Göster/Aç |
DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.