Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/4341
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core AlanıDeğerDil
dc.contributor.authorErgün Tuna, Büşra-
dc.date.accessioned2022-07-19T14:11:33Z-
dc.date.available2022-07-19T14:11:33Z-
dc.date.issued2018-02-
dc.identifier.urihttp://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/4341-
dc.description.abstractÜlkemizde her vatandaşın sahip olduğu eğitim alma hakkından fiziksel engelli çocuklar mimari yetersizlikler sebebiyle yoksun kalmaktadır. Ülkemizde fiziksel engelli bireylerin okuma yazma oranı oldukça düşüktür ve bunun temel sebeplerinden birisi eğitim yapılarının erişilebilir olmamasından kaynaklanmaktadır. Bu durum fiziksel engelli bireylerin tüm hayatını etkileyip, özgüveni eksik, içine kapanık, istihdam problemi yaşayan ve ekonomik anlamda başkasına bağımlı birey olmalarına sebep olmaktadır. Bu çalışmayla hedeflenen, mevcut temel eğitim yapılarının fiziksel engellilerin erişilebilirliği açısından irdelemek, problemli alanların tespit etmek, bu alanlara yönelik çözüm önerileri sunmak ve bu çalışmanın daha sonraki araştırmalarda kaynak oluşturmasını sağlamaktadır. Bu çalışma mevcut temel eğitim yapılarının sirkülasyon alanları ve engelli tuvaletlerinin fiziksel engelli kullanıcılar açısından erişilebilirliğini araştırmak amacıyla yapılmıştır. Çalışmada eğitim yapılarında fiziksel engelli bireylere yönelik düzenemeler hakkında araştırmalar yapılarak, Trabzon il merkezine bağlı ilkokul yapıları incelenmiş ve deneysel çalışma yapılmıştır. Fiziksel engelli bireyleri eğitim yapılarında erişilebilirlik probleminin ortadan kalkmasıyla birlikte daha çok engelli öğrencinin eğitim alması sağlanacak ve böylece ülkemizde fiziksel engelli vatandaşların okuma yazma oranı artmış olacaktır. Onların toplumda aktif bir rol almalarını sağlamak ve topluma yararlı bireyler yetiştirmek çalışmanın sosyal amaçları arasında yer almaktadır.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherKaradeniz Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.subjectEğitim Yapıları, Fiziksel Engelli, Erişilebilirlik, Engelli Tuvaleti, Sirkülasyontr_TR
dc.subjectEducation Buildings, Physically Handicapped, Accessibility, Disabled Toilet, Circulation.tr_TR
dc.titleİlkokulların sirkülasyon alanları ve engelli tuvaletlerinde fiziksel engellilere yönelik erişilebilirlik analizi: Trabzon ili örneğitr_TR
dc.title.alternativeAccessibility analysis for physical disabilitys in the circulation area and disabled toilets of the primary schools: Example of Trabzon citytr_TR
dc.typeThesistr_TR
Koleksiyonlarda Görünür:İç Mimarlık

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
492406.pdf13.63 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.