Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız:
http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/4313
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core Alanı | Değer | Dil |
---|---|---|
dc.contributor.author | Çelik, Gaye İlknur | - |
dc.date.accessioned | 2022-06-30T07:52:13Z | - |
dc.date.available | 2022-06-30T07:52:13Z | - |
dc.date.issued | 2008-06 | - |
dc.identifier.uri | http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/4313 | - |
dc.description.abstract | Toplumların gelişimindeki en önemli etkenlerin başında eğitim gelir. Eğitimle gelişen bilgi paylaşımı ve uzmanlaşma kavramı ile birlikte farklı meslek grupları modern hayatta yerini almış ve olgunlaşmıştır. Mimarlık temel alanının bir bölümü olan ve kendi alanında gelişimini sürdüren iç mimarlık mesleği, bu alanlardan biridir. İç mimarlık mesleği ve eğitimi yirminci yüzyıl içinde kurumsallaşmış, düzenli bir eğitim vermeye başlamıştır. Toplumun artan ihtiyaçları ve talepleri doğrultusunda dünyada ve Türkiye'de giderek önem kazanmıştır. Ancak yapılan literatür incelemelerinde Türkiye'de iç mimarlık mesleği ve meslek eğitimiyle ilgili çalışmaların yetersizliğinden yola çıkılarak bu çalışma kapsamında Türkiye'de iç mimarlık eğitimi veren üniversitelerin eğitim programlarının karşılaştırmalı analizi amaçlanmıştır.Beş bölümden oluşan araştırmanın birinci bölümünde giriş, sorunun belirlenmesi ve çalışmanın amacı belirtilmiştir.İkinci bölümde eğitim, Türkiye'de eğitim süreci, mimarlık eğitimi ve tarihsel süreçte gelişimi ile birlikte, mimarlık temel alanına bağlı olarak gelişen iç mimarlık mesleği ve bu yeni uzmanlık alanının tarihsel süreçte gelişimi incelenmiştir. Bu bölümde, araştırma yöntemi belirlenerek Türkiye'de ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'nde iç mimarlık ve iç mimarlık ve çevre tasarımı eğitimi veren Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK)'e bağlı otuz iki üniversiteden en az on yılını tamamlamış altı kurumsallaşmış üniversite seçilerek araştırma alanı belirlenmiştir.Üçüncü bölümde yapılan çalışmalar sonucu elde edilen bilgilerle, iç mimarlık eğitim programları analiz edilmiştir.Dördüncü bölümde yapılan analizler sonucu elde edilen verilerle araştırma kapsamına alınan iç mimarlık bölümleri değerlendirilmiştir.Beşinci bölümde ise elde edilen sonuçlarla birlikte, ileride yapılacak olan iç mimarlık eğitim programı çalışmalarına yardımcı olacak görüşlere yer verilmiştir. | tr_TR |
dc.language.iso | tr | tr_TR |
dc.publisher | Karadeniz Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.subject | eğitim, mimarlık eğitimi, iç mimarlık eğitimi, karşılaştırmalı analiz | tr_TR |
dc.subject | education, architecture education, interior architecture education, comparability analysis | tr_TR |
dc.title | İç mimarlık eğitim programlarının karşılaştırmalı analizine yönelik bir çalışma | tr_TR |
dc.title.alternative | A study directed to the comparability analysis of the interior architecture educational programs | tr_TR |
dc.type | Thesis | tr_TR |
Koleksiyonlarda Görünür: | İç Mimarlık |
Bu öğenin dosyaları:
Dosya | Açıklama | Boyut | Biçim | |
---|---|---|---|---|
179946.pdf | 2.17 MB | Adobe PDF | Göster/Aç |
DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.