Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız: http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/4158
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core AlanıDeğerDil
dc.contributor.authorPehlivan, Enes Fatih-
dc.date.accessioned2022-06-21T06:17:33Z-
dc.date.available2022-06-21T06:17:33Z-
dc.date.issued2016-05-
dc.identifier.urihttp://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/4158-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, iki alternatif yakıtın çift yakıtlı motorda birlikte yakılmasının motor performansı ve egzoz emisyonları üzerine etkilerini teorik olarak incelemektir. Teorik çalışmada kullanılan yöntem stokastik reaktör model yaklaşımıdır ve yaklaşım temel olarak olasılık yoğunluk fonksiyonuna (PDF) dayanmaktadır. Bu yaklaşımı temel alan motor simülasyon yazılımı ana yakıt doğalgaz ve pilot yakıt biyodizel içeren çift yakıtlı motorda simülasyon yapmak için kullanılmıştır. Yazılım yakıtların detaylı ve indirgenmiş kimyasal kinetik mekanizmalarıyla çalışmaktadır. Çalışmada kullanılan biyodizel kimyasal kinetik mekanizması 71 bileşen ve 217 reaksiyon içeren indirgenmiş metil dekanoat/metil-9-dekenoat/n-heptan ile temsil edilmektedir. Biyodizelin doğalgaz motorunda yanmasını temsil eden toplam 80 farklı durum için simülasyonlar parametrik olarak gerçekleştirilmiştir. Motor performansı açısından silindir basıncı ve ısı açığa çıkış oranı karakteristikleri ve egzoz emisyonları incelenmiştir. Optimum durumlarda simülasyon basınç ve ısı açığa çıkış oranı karakteristiklerinin deneysel veriyle uyumlu olduğu gözlemlenmiştir. Egzoz emisyonları açısından NOX emisyonu haricindeki diğer emisyonların deneysel veriye yakın sonuçlar vermediği gözlemlenmiştir. Elde edilen sonuçlar stokastik reaktör modelin çift yakıtlı motorların incelenmesinde etkin bir şekilde kullanılabileceğini göstermiştir. Bununla beraber, simülasyonun hassasiyeti kullanılan yakıtların kimyasal kinetik mekanizmalarının doğruluğuna bağlı olduğu yapılan çalışma ile açıkça ortaya konmuştur.tr_TR
dc.language.isotrtr_TR
dc.publisherKaradeniz Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsütr_TR
dc.subjectİçten Yanmalı Motorlar, Gemi Makinaları, Çift Yakıtlı Motorlar, Biyodizel Pilot Yakıtlı Doğalgaz Motoru, Stokastik Reaktör Model, Olasılık Yoğunluk Fonksiyonutr_TR
dc.subjectInternal Combustion Engines, Marine Engines, Dual Fuel Engines, Biodiesel Pilot Fueled Natural Gas Engine, Stochastic Reactor Model, Probability Density Functiontr_TR
dc.titleStokastik reaktör model yaklaşımı ile biyodizel pilot yakıtlı doğalgaz motoru simülasyonutr_TR
dc.title.alternativeBiodiesel pilot fueled natural gas engine simulation using stochastic reactor modeltr_TR
dc.typeThesistr_TR
Koleksiyonlarda Görünür:Gemi İnşaatı ve Gemi Makineleri Mühendisliği

Bu öğenin dosyaları:
Dosya Açıklama BoyutBiçim 
430355.pdf8.54 MBAdobe PDFKüçük resim
Göster/Aç


DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.