Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız:
http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/4036
Başlık: | Karadenizde seyir yapan gırgır teknelerinin egzoz emisyonlarının gemi izleme sistemi ile analizi |
Diğer Başlıklar: | Analysis of exhaust emissions of purse seine fishing vessels navigating in the black sea with vessel monitoring system |
Yazarlar: | Özkaya, Eralp |
Anahtar kelimeler: | Balıkçı gemileri, hava kirliliği, gemi takip sistemi, BAGİS;Fishing vessels, air pollution, vessel monitoring system, BAGIS |
Yayın Tarihi: | Eki-2019 |
Yayıncı: | Karadeniz Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü |
Özet: | Balıkçı gemilerinin Dünya'da ve Türkiye'de filo hacimlerinin ve makine güçlerinin artması sonucunda balıkçı gemisi kaynaklı emisyonlarda da artış olmuştur. Bu emisyonların yol açtığı zararların önlenmesi amacıyla Uluslararası Denizcilik Örgütü (IMO) emisyonların kontrolü için yeni düzenleme ve sınırlamalar yapma kararı almıştır. Bu çalışmada, Balıkçı Gemilerinin İzleme Sistemi (BAGİS) kullanılarak, Karadeniz kıyılarında aktif olarak gırgır balıkçılığıyla uğraşan 3 farklı boy grubunda toplamda 18 adet balıkçı gemisinin 2017-2018 av sezonu verileri değerlendirilmiştir. Toplamda 2613 ayrı gün için ele alınan veriler; gemilerin hızını ve çalışma bölgesini içermektedir. Emisyonların belirlenmesi ve sınıflandırılmaları amacıyla gemilerin ana makine ve yardımcı makine güçleri kullanılmıştır. Elde edilen veriler incelenerek gemilerden kaynaklı emisyonlar Aşağıdan Yukarı metodu kullanılarak belirlenmiştir. Liman, operasyon ve seyir esnasındaki emisyonlar hesaplanmıştır. NOx, SOx, CO2, HC ve PM gazlarının ortalama salınım değerleri sırasıyla 16,74±5,5 ton, 1,75±0,7 ton, 1239,87±473,9 ton, 0,96±0,4 ton ve 0,68±0,2 ton olarak bulunmuştur. Gemilerin liman, operasyon ve seyir esnasında yaptığı salınımlar ayrı ayrı incelendiğinde NOx gazı seyir kondisyonu haricindeki tüm gaz sınıflarında liman esnasındaki salınımlar operasyon ve seyir esnasındaki salınımlarından sırasıyla 2,20 ̴ 4,27 kat ve 1,89 ̴ 2,69 kat daha fazla olduğu hesaplanmıştır. NOx seyir kondisyonu ise NOx liman kondisyonun yaklaşık olarak 1,5 katı olarak hesaplanmıştır |
URI: | http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/4036 |
Koleksiyonlarda Görünür: | Deniz Ulaştırma ve İşletme Mühendisliği |
Bu öğenin dosyaları:
Dosya | Açıklama | Boyut | Biçim | |
---|---|---|---|---|
600809.pdf | 3.16 MB | Adobe PDF | Göster/Aç |
DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.