Bu öğeden alıntı yapmak, öğeye bağlanmak için bu tanımlayıcıyı kullanınız:
http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/4023
Tüm üstveri kaydı
Dublin Core Alanı | Değer | Dil |
---|---|---|
dc.contributor.author | Çapa, Enver | - |
dc.date.accessioned | 2022-06-10T05:50:33Z | - |
dc.date.available | 2022-06-10T05:50:33Z | - |
dc.date.issued | 2008 | - |
dc.identifier.uri | http://acikerisim.ktu.edu.tr/jspui/handle/123456789/4023 | - |
dc.description.abstract | Son yıllarda dünya nüfus artışına ve teknolojik ilerlemelere bağlı olarak çevre kirlilikleri giderek artmıştır. Bu kirliliklere içinde havacılığın da bulunduğu birçok sektördeki çalışmalar sebep olmaktadır. Hava taşımacılığı insanlara ve ekonomiye birçok fayda sağlamaktadır. Bununla birlikte, bir havaalanındaki uçak aktivitelerinin gürültü ve zararlı gazlar sebebiyle çevre üzerinde olumsuz etkileri de vardır. Teknolojik gelişmelerle daha sessiz uçaklar üretilmesine rağmen uçak hareket sayısındaki artış, havaalanı ve uçak gürültüsünde artışa sebep olmuştur. Böylece, havaalanına yakın yerleşim merkezlerindeki etkiler yüksek seviyeye ulaşmıştır. Bu çalışmada, Trabzon Havalimanı'na yakın olarak kurulmuş olan Konaklar, Yalı ve Adnan Kahveci Mahalleleri'nde, uçak hareketleri ve onların etkilerinin sebep olduğu gürültü ve hava şoku düzeyleri ile toplumsal rahatsızlık düzeyleri araştırılarak, sonuç ve öneriler ortaya koyulmuştur. Bu çalışma kapsamında, havaalanı çevresinde inceleme ve gözlemler yapılarak, havaalanına farklı mesafelerde (300 m, 550 m, 620 m) üç tane ölçüm noktası seçildi. Uçak hareketleri sonucu ortaya çıkan gürültü ve hava şoku 05.10.2006-02.10.2007 tarihleri arasında bu üç istasyonda ölçüldü. Daha sonra, elde edilen 84 tane ölçüm bilgisayar destekli data değerlendirme ünitesine aktarılarak istasyonlara ve mesafelere göre gürültü ve hava şoku bazında gruplandırıldı. Verilerin ayrıca istatistiksel analizleri de yapıldı. Gürültü ve hava şoku seviyelerin sınır değerlerin üzerinde olduğu saptandı. Bulgular göstermiştir ki, uçak hareketlerinden en çok etkilenen yerleşim merkezi Adnan Kahveci Mahallesi'dir. Ölçümlere paralel olarak anket çalışmaları da yapıldı. Anket çalışmaları sonucunda havaalanına yakın yerleşim bölgelerinde yaşayanların rahatsızlık düzeylerinin yüksek olduğu saptandı. Gürültü ve hava şoku düzeyleri ile anket sonuçları birbirleriyle karşılaştırılarak irdelendi ve gece uçuşu sınırlaması, ses engellerinin kullanımı ve havaalanına yakın binalarda yalıtım yapılması gibi birçok uygulanabilir gürültü ve hava şoku denetim önerileri ortaya koyuldu | tr_TR |
dc.language.iso | tr | tr_TR |
dc.publisher | Karadeniz Teknik Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü | tr_TR |
dc.subject | Ses, Gürültü, Hava şoku, Hava alanı gürültüsü, Uçak gürültüsü | tr_TR |
dc.subject | Sound, Noise, Air Shock, Airport Noise, Aircraft Noise | tr_TR |
dc.title | Trabzon havaalanı uçak hareketlerinin yakın yerleşim birimleri üzerindeki çevresel etkileri | tr_TR |
dc.title.alternative | Environmental effects of aircraft activities on settlements near Trabzon airport | tr_TR |
dc.type | Thesis | tr_TR |
Koleksiyonlarda Görünür: | Çevre Bilimleri |
Bu öğenin dosyaları:
Dosya | Açıklama | Boyut | Biçim | |
---|---|---|---|---|
179225.pdf | 7.18 MB | Adobe PDF | Göster/Aç |
DSpace'deki bütün öğeler, aksi belirtilmedikçe, tüm hakları saklı tutulmak şartıyla telif hakkı ile korunmaktadır.